Opkomst en ondergang van het keizerrijk Wilders, waarom moeten we dat willen of niet willen?

Ik spreek voor mezelf maar ik versta hem nooit.

Zie filmpje op 1:18

Helaas geen filmpje maar vraag is duidelijk lijkt me.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Link lijkt niet te werken.

Het beste antwoord

Toch wel typisch dat het filmpje nu niet meer te bekijken is...

Maar heb je er lang na moeten zoeken, voordat je een youtube filmpje had gevonden waar Wilders Limburgs sprak?

Je kan de hele boel natuurlijk opblazen en het alleen maar over Wilders hebben. Neemt niet weg dat hij meerder partijen nodig heeft om een regering te vormen. En het is nog altijd de Koningin, of misschien dan wel Koning die bepaald wie er uiteindelijk minister-president wordt. Met één uitzondering. Als de desbetreffende politike partij 51% van de zetels heeft dan kan hier niets aan veranderd worden...

En ik wil wel even verder terug gaan in de geschiedenis. Toen in de Rotterdamse gemeenteraad het CDA afhankelijk was van de LPF om een meerderheid te vormen. Toen was één telefoontje vanuit het torentje van Balkenende voldoende om dit ook te doen. Was het land toen ook niet tegen Pim Fortuyn? Want ik ben er van overtuigd dat als Pim Fortuyn niet vermoord was dat de LPF de grootste partij was geworden. Maar zelfs toen heb ik gewoon VVD gestemd. En dat doe ik al sinds ik mag stemmen...

Feit blijft gewoon dat de gevestigde partijen iets erg fouts doen. En misschien niet geheel onbelangrijk: Ze luisteren niet, of erg slecht naar het Nederlandse volk. En als de PVV hierdoor verschrikkelijk veel stemmen lijkt te behalen. Dan moet je, je inderdaad afvragen waar dat probleem dan zit...

Iemand afkraken door één kant te belichten en het totaal plaatje incompleet te laten is niet zo heel erg moeilijk. Want het zijn toch "die k*t Marokaantjes" waar een gemeenteraadslid in Amsterdam voor heeft moeten aftreden? En het is toch de "schuldsanering van de Nederlandse Antillen á 100 miljard" die gewoon in één keer wordt weggewerkt, terwijl er uren/dagen word gesteggeld over 113,2 miljoen euro voor een JSF testtoestel?

Denk eerst eens na over het totaal plaatje, voordat je één enkel ding over iemand uitvergroot in je vraagstelling...

En om ook even antwoord te geven op je vraag. Ik versta het Limburgs gewoon goed...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ondergang graag: Omdat politiek over gezamenlijk NADENKEN gaat. Daar is hij niet op te betrappen.

Je verstaat hem slecht omdat hij niet helemaal een echte Nederlander is: een slecht geintegreerde Limburger.