Kan je nooit meer naar huis als je op vakantie je paspoort bent kwijtgeraakt?

Ik ben eens benieuwd wat je moet doen als je op vakantie je paspoort bent verloren( of als het is gestolen). Zonder paspoort kun je het land niet uit maar, er bestaat ook een noodpaspoort. Alleen voor een noodpaspoort moet je op dat moment wel voldoende geld voor hebben maar, stel dat je op dat moment daar ook geen geld voor achter de hand hebt? Zit je dan voor altijd opgesloten op de locatie van waar je op dat moment verblijft?

1.3K

Antwoorden (1)

U kunt gelukkig nog wel naar huis.
Verlies van uw paspoort of identiteitskaart moet u zo snel mogelijk melden bij de plaatselijke politie. Dit voorkomt dat iemand misbruik maakt van uw document. Hierna kunt u een nieuw paspoort, identiteitskaart of een nooddocument aanvragen. Dit doet u bij de Nederlandse ambassade of het consulaat.
SimonV