Hoe kan ik mijn niet-nederlandse vader als mijn biologische vader laten erkennen?

Ten tijde van mijn geboorte, laten we zeggen ruim 30 jaar geleden :-) kon mijn engelse vader niet als mijn vader erkend worden omdat engeland het niet toestond (waarschijnlijk omdat ik dan automatisch gerechtigd zou zijn een engels te kunnen aanvragen en dat wilden ze niet).
Nu vele jaren later wil ik dit toch gaan regelen. Ik zal wel een keer naar burgerzaken stappen, maar vroeg me af of iemand toevallig weet of dit uberhaupt wel te regelen is of dat iemand dit zelf een keer aan de hand gehad heeft...
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat je vader de Engelse nationaliteit heeft maakt voor het Nederlands recht, dat hier toegepast moet worden, niet uit. Je vader kan jou erkennen door een akte van erkenning te laten opmaken bij de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dit kan niet als je al twee ouders hebt. Dan zou je wettelijke vader je eerst moeten ontkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier kan je enig informatie vinden en voor verdere vragen staat er een adres bij.

http://www.gent.be/eCache/THE/4/216.cmVjPTM5MDIz.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet. Dat moet hij zelf doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook van belang is of hij in Engeland/Wales of in Schotland woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm van iemand anders hoorde ik dat mijn moeder het alleen kan aangeven..
Ik weet van een kennisje dat zij een Engelse vader heeft en daardoor als Nederlandse (in Nederland geboren) een Engels paspoort heeft...

Exacte informatie over je vraag kun je vinden op de website van de Britse Ambassade te Amsterdam www.britain.nl
Bronnen: