Heb je het recht om jezelf en evt je gezin totaal buiten de maatschappij te houden!!?

Dus kinderen zelf scholing geven nergens aan mee doen heel erg op jezelf en het gezin gericht

2 maanden geleden
3.8K
erotisi
2 maanden geleden
dat kan tot bepaalde hoogte.....De vader van Ruinerwold wilde dat ook doen, maar dat liep niet goed af.
LeonardN
2 maanden geleden
Zelf scholing geven is niet onmogelijk maar gaat gepaard met een aantal uitzonderingen.
https://oudersenonderwijs.nl/kennisbank/vakantie-en-leerplicht/thuisonderwijs/
Maar goed dan nog steeds blijven alle wetten van toepassing.
BonBonvanJohn
2 maanden geleden
niet slim. De overheid compleet ontlopen lijkt me onmogelijk. Zorgverzekering is wettelijk verplicht. Verzekering is verplicht als je wilt autorijden. Belastingdienst. Bovendien als je ergens werkt ontkom je ook niet aan de overheid aangezien je werkgever ook plichten heeft. Waar moet je geld anders vandaan komen? Je betaalt ook huur/hypotheek
tinus1969
2 maanden geleden
Wat bedoel je met ‘nergens aan mee doen’? Hoe kom je dan aan eten? Een huis? Energie om te verwarmen?

Antwoorden (2)

Nee, het is geen recht en het is ook niet mogelijk. Neem b.v. je plek om te wonen. Je hebt een huis nodig om in te wonen en land om je voedsel te verbouwen. Dat kun je huren, maar dan zul je aan het maatschappelijk geldverkeer deel moeten nemen. Heb je het in eigen bezit, dan zul je belastingen moeten betalen. Zelfs als je gratis mag wonen/verblijven op die plek, dan zal de belastingdienst dat als een gift zien.

En zo zijn er nog tal van wetten meer waar je mee te maken hebt.

Er is tegenwoordig ook een groep mensen die zichzelf ´autonoom´ verklaren. Maar daar is de overheid en de rechter het niet mee eens. Veel van die mensen raken dan uiteindelijk ook diep in de (belasting)schulden en problemen. Dat onderstreept dat je dat recht dus ook niet hebt.
Ja dat kan maar waarschijnlijk niet in Nederland. Er zijn lande waar je gewoon een stuk grond in bezit kunt nemen. Maar vergeet niet dat geheel zelfstandig leven ook heel erg moeilijk en hard kan zijn. Zelf jagen planten verbouwen kou huisvesting etc kunnen op jezelf aangewezen erg tegen vallen. Niet onmogelijk maar de mensheid tot nu heeft samenleving toch als succesvollere overlevingstacktiek bevestigd. Je kunt natuurlijk ook een middenweg kiezen. Maar in Nederland is de grond mogelijk te schaars.
2 maanden geleden
LeonardN
2 maanden geleden
"Er zijn lande waar je gewoon een stuk grond in bezit kunt nemen."
Noem eens zo'n land.
En dan hoef je geen belasting te betalen?
erotisi
2 maanden geleden
Australie Rusland amazone?
tinus1969
2 maanden geleden
@erotisi, amazone is geen land. En in de andere landen hebben ze ook een overheid en eigendomsrecht erc.