Waar kan ik een verhaal bekend maken buiten de media en internet om?

Ik heb een verhaal te vertellen dat te maken heeft met veiligheidsdiensten. Bij de overheid kan ik niet terecht, bij de media lukt het ook niet: ik kan ze niet bereiken want alles wat ik online doe kan worden tegengehouden. Weet iemand een manier waarop ik mijn verhaal toch naar buiten kan brengen zodat het bekend wordt? Reguliere social media vallen dus ook af omdat alles via internet gaat. Ik heb het vermoeden dat er een manier moet zijn die ook nog eens heel erg voor de hand ligt maar ik zie het niet. Is er misschien een overheidsinstantie waar ik nog niet gedacht heb?

PS De CTIVD (Toezichthouder op de AIVD) is het niet, daar werd ik weggestuurd. Bij de Ombudsman net zo. Het zou misschien een reguliere overheidsorganisatie kunnen zijn?
Het punt is ook dat veel van de media, al zou ik ze kunnen bereiken, niet objectief zijn: ze volgen de lijn van de overheid, en daar heb ik juist mee te maken. "Linkse/alternatieve media" zijn echt alleen digitaal te bereiken, en dat gaat niet. Ik zoek iets buiten de media en internet om.

6 maanden geleden
2.2K
Inekez1
6 maanden geleden
Ik snap het niet helemaal...
Kun je niet zelf contact opnemen met de media omdat (je denkt dat) jouw computer wordt getapt? Dan kun je toch gewoon via een familielid of openbare computer in de bieb ofzo een bericht sturen via een nieuw aangemaakt emailadres? Je hoeft niet meteen het hele verhaal te delen. Geef bij een krant aan waar je informatie over hebt en vraag of een journalist daar met jou over wil praten om een interessant item te maken.
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Eerst schrijf je "Bij de overheid kan ik niet terecht", daarna in een reactie schrijf je "Het moet volgens mij bij een overheidsinstantie zijn". Dan begrijp ik het niet meer.
TurfGraver
6 maanden geleden
Praat er over met je huisarts (eerst). ;)
Ritsuka
6 maanden geleden
Je vertelt dat je post en internet tegen worden gehouden, WIE doet dit volgens jou dan?
SingingCoyote13
6 maanden geleden
ik weet niet wat je bedoelt met tegenhouden van internet verkeer terwijl je wel hier vragen kan stellen, maar heb je al eens gedacht aan TOR browser dan ? die is volledig anoniem, en als het je isp (internetserviceprovider) is, dan kan die niks doen, die ziet dan alleen dat je TOR gebruikt maar niet wat je aan het doen ben via internet. https://www.torproject.org/download/
SingingCoyote13
6 maanden geleden
kan je niet via een openbare wifi, zoals van de bibliotheek (meestal hebben die) je berichten versturen met een mobieltje of tablet ?

Antwoorden (4)

Opschrijven, uitprinten, opsturen per post.
Je kunt ook een eigen website maken en daarop je verhaal neerzetten.
Toegevoegd op 26 oktober 2023 19:47: tekst
tinus1969
6 maanden geleden
IsabelP
6 maanden geleden
Dat gaat allemaal helaas niet. Ook reguliere post wordt tegengehouden, ook wat ik opstuur. Daarnaast zijn veel van de media, al zou ik ze kunnen bereiken, niet objectief: ze volgen de lijn van de overheid, en daar heb ik juist mee te maken. Een eigen website maken zou een prima idee zijn geweest als ze niet alles wat ik online doe tegenhouden. Om een klein idee te geven: mijn Chrome browser is niet de echte, ik heb een versie zonder een tijdstip in de geschiedenis. Alles wat ik doe blijft dus "hangen" bij mij thuis, op mijn eigen internet, en komt niet verder. Wat ik dus zoek is een manier buiten de media om en buiten internet om. Het moet volgens mij bij een overheidsinstantie zijn maar zeker weet ik dat niet en ik sta open voor suggesties. Bedankt voor het meedenken.
jc54
6 maanden geleden
Dat wordt dan een boek schrijven en uitgeven.........
Cryofiel
6 maanden geleden
Als jouw Chrome-browser niet de echte is, verwijder hem dan en installeer vervolgens de echte.

Of installeer één van de vele andere browsers.

Of gebruik de computer, tablet of telefoon van een vriend, buur, of familielid, of een computer op je werk/school, of een computer in een bibliotheek.
IsabelP wat Tinus 1969 al zegt uitprinten en aangetekend per post versturen bijvoorbeeld naar enkele 2 kamer leden van bijvoorbeeld sp en ?
Eventueel zou je ook bijvoorbeeld John van de Heuvel of Kees van der Spek kunnen benaderen hiermee.
Toegevoegd op 26 oktober 2023 22:46: tekst
6 maanden geleden
Je hebt hier een vraag gesteld.... dat lukt. Bijzonder dat het melden van je verhaal dan niet lukt.

Goede manieren om je verhaal te melden zijn advocaten en notarissen. Zij hebben hun wegen om je verhaal verder te verspreiden.

Kun je die niet bereiken en je echt in nood zit, dan kun je altijd nog naar de huisarts. Die heeft een geheimhoudingsplicht en is altijd bereikbaar. In echte noodgevallen zal deze je zeker ook helpen.
IsabelP
6 maanden geleden
Dat ik dit kan posten zegt niet zoveel, al mijn sites hebben "Toggle" in de broncode waardoor ze content kunnen weghalen. Dit is ook niet de echte Startpagina want ik wilde net mijn vraag verwijderen maar die optie mist. En wat moet ik in Godsnaam met mijn verhaal bij een huisarts doen?!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 maanden geleden
Een huisarts kun je onopvallend en met privacy benaderen. Een notaris of advocaat valt wat meer op. Dat is wat ik bedoel.
TurfGraver
6 maanden geleden
"En wat moet ik in Godsnaam met mijn verhaal bij een huisarts doen?!"
Gezien je verhaal en reacties, doorverwijzen naar iemand die je kan helpen (waarschijnlijk anders dan je verwacht).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 maanden geleden
@TurfGraver
Ik sluit niks uit....
Aan de andere kant kan ik net zo min beoordelen hoe serieus het is.
Ritsuka
6 maanden geleden
@UsabelP je eigen vraag verwijderen kan alleen vlak na het stellen, als je bijvoorbeeld een fout hebt gemaakt, daarna moet je je vraag melden voor verwijdering bij het moderatieteam. Dat is hoe deze site werkt.
Cryofiel
6 maanden geleden
Wat is "Toggle"?

Hoe weet je dat 'jouw' websites dat hebben?
De meest logische oplossing bij een dergelijke ervaring is: het relaas geprint in de brievenbus doen van het medium of de media waarmee je contact wilt. Bijvoorbeeld: de Volkskrant, NRC, De Telegraaf, AD, Trouw. Je moet er wel voor naar Amsterdam en/of Rotterdam en je hebt 100% kans van slagen dat het wordt gelezen. Of er wat mee gedaan wordt, dat is een tweede. Dat is ter beoordeling van de redacties van de kranten.
6 maanden geleden