Bij wijze van proef zijn op het asfalt van de Eusebiusbuitensingel in Arnhem groene cirkels geschilderd. Die moeten de weggebruikers duidelijk maken dat ze op de ring rijden.

De proefmarkering is een uitwerking van van de gemeente Arnhem van een plan van de VVD voor een 'gastvrije centrumring'. Op 30 maart 2015 dienden de liberalen - gesteund door verschillende partijen - een motie in waarin het college de opdracht kreeg duidelijker te maken wanneer verkeersdeelnemers op de ring rijden. In de motie werd geopperd dat met een kleur zichtbaar te maken.
Ter hoogte van het Stadskantoor zijn over een lengte van 50 meter tussen de witte strepen 20 groene cirkels aangebracht met wegdekverf. Aan de hand van de uitkomsten van de proef wordt bepaald of de cirkels op de hele stadsring worden geschilderd. Ergens rond de zomer wordt een besluit genomen.

Arnhem gebruikt op meerdere plekken het wegdek om iets aan weggebruikers duidelijk te maken. Zo is op de Eusebiusbuitensingel het woord BRUG op de weg geschilderd. Op de Apeldoornseweg staat buiten de bebouwde kom groot A50 op het wegdek, om aan te geven dat de weg richting die snelweg leidt.
Fel tegenstander van wildgroei aan wegmarkeringen is de Motorrijders Actie Groep. Want wegmarkeringen worden snel glad en vormen daardoor een gevaar voor motorrijders.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is om duidelijk te maken dat je op de ring rijd.