Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben de brabantse staten er goed aan gedaan om de verkoop van essent te blokkeren?

Is essent te klein of is het goed dat we nutsbedrijven onder nederlandse vlag houden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat het verstandig is om de nutsbedrijven voorlopig niet te verkopen aan buitenlandse partijen. Ondanks dat wij maar een klein land zijn is Nederland nog steeds één van de grootste im-, exportlanden in de wereld. Dus waarom één van de belangrijkste voorzieningen uit handen geven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, en weet je de deren, alles op energie is nu te goedkoop, je kunt iets maar een keer verkopen, dus ze wachten tot de prijs een beetje aantrekt... Ik geef ze groot gelijk die brabanders...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het een goede zaak. Opschaling is niet goed voor de prijs en niet goed voor het milieu. Als het gaat om energie is het prima dat er een overheid achter staat omdat een overheid een ander belang heeft dan alleen maar winst maken. Vanuit die gedachte is de huidige situatie een gunstiger potentieel voor een groenere organisatie. En daar zijn we uiteindelijk allen blij mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is er niet sprake van angst voor een nieuwe situatie?
Moet men daar nu tegen zijn? Dit gezien binnen de vrije markt. Heeft ook zijn voordelen!
Daarbij komt dat er slechts een kleine meerderheid in de PS was. Dat zegt ook iets....
GS moet nu de doorslag geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding