Is dit niet heel eng?

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/7042234/___Griekenland_gooit_deel_Mykonos_in_verkoop___.html?p=18,2. Ik bedoel, is het niet gevaarlijk dat landen zo diep in de schulden kunnen zitten dat ze een deel van hun land moet verkopen? Of klopt het artikel niet en valt het allemaal wel mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grondgebied kan een nieuwe eigenaar krijgen, de staat houdt er wel degelijk zeggenschap over, ze willen er in ieder geval belasting over heffen.
Een beetje eng klinkt het wel, maar grond aan een buitenlandse investeerder verkopen is altijd nog beter dan failliet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals ik al in mijn reactie aangaf: je bron is de Telegraaf en het staat ook nog eens tussen aanhalingstekens.

Dus het is niet eng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt allemaal wel mee; in dit geval wil Griekenland grond die in handen van de overheid is, verkopen aan private partijen. Bijvoorbeeld een projectontwikkelaar die een vakantiedorp op zo'n eiland zou willen bouwen.

Dat brengt niet alleen geld in 't laatje, het zorgt er ook voor dat Griekenland op die plekken niet meer zelf verantwoordelijk is voor het aanleggen van infrastructuur en riolering e.d.