Van welke producten gaat de BTW tarief maandag 1 oktober niet omhoog naar 21%?

Is er een website waarop ik meer informatie over dit onderwerp kan vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hoge BTW-tarief wordt verhoogd van 19% naar 21%. Het lage tarief van 6% blijft ongewijzigd. Daar zijn geen uitzonderingen op.

Voor diensten die geleverd worden over een langere tijd, zoals bouwwerkzaamheden of een onderhoudscontract voor een cv-ketel is een overgangsregeling. (zie link)

In het artikel op Wikipedia kan je lezen welke producten in het hoge en welke in het lage tarief vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Producten en diensten die direct voor het levensonderhoud nodig zijn, behouden het oude btw-tarief. Denk aan water en levensmiddelen, maar ook bepaalde producten of diensten in de gezondheidszorg vallen hier onder.

http://www.trosradar.nl/consumentenhulp/hulp-bij/detail/article/wat-je-moet-weten-over-de-btw-verhoging/