Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er minimaal nodig om Nederland een oorlog te laten beginnen?

Stel dat Rutte morgen opstaat en ineens denkt dat het wel mooi zou zijn om Belgie bij Nederland te trekken. Hij wil het land bezetten. Ik neem aan dat hij dat aan zo min mogelijk mensen voorlegt.

Zou hij er genoeg aan hebben om Hillen te zeggen dat hij de troepen Belgie moet gaan bezetten en voert het leger dit vervolgens ook uit of hoe zou dat werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
584

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb zo het idee dat er zoveel overeenkomsten getekend zijn, dat er niet 1 2 3 een oorlog met belgie komt. Dan zal er eerst een campagne moeten komen om de leiders het nut daarvan in te laten zijn. En ik ga ervan uit dat die leiders dan wijs genoeg zijn om nee te zeggen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als we zoiets zouden doen krijgen we ruzie met de EU, en worden we er waarschijnlijk uitgegooid. Dan gaan we economisch zo hard achteruit dat we eindigen als Afrika. En ik neem aan dat dat niet gebeurd. We mogen daarom ook blij zijn dat we in een democratie leven, aangezien meneer Rutte niet zomaar alles voor het zeggen heeft.
Ook hebben we hier trias politica, de verdeling van de macht.

Mocht er echt iets gebeuren komt er wel een opstand. Als vriendje Wilders door blijft gaan met indoctrinatie moet ik nog zien hoe Nederland eindigt.

Kortom, een oorlog komt er niet zo maar omdat wij lid zijn van de EU.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding