'Griekenland gooit deel Mykonos in verkoop'?

Als Griekenland dit kan doen, zou Nederland bijvoorbeeld te Antillen zo maar kunnen verkopen? Lijkt mij stug dat je zomaar een gedeelte van een land kan verkopen aan particulieren. Stel dat ik Mykanonos koop als Nederlander. Is het dan Grieks of Nederlands grondgebied, en mag ik dan de huidige bewoners weg sturen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een Belg een Nederlandse boerderij koopt (en dus eigenaar wordt van de grond) wordt het niet ineens Belgisch grondgebied. Het is Nederlands grondgebied in handen van een Belgische eigenaar.

Ik vermoed dat hier hetzelfde zal gelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 mooi antwoord

Andere antwoorden (1)

Nederland is geen eigenaar van de Nederlandse Antillen (Nederland bezit de eilanden dus niet) De Antillen zijn een autonoom deel binnen het koninkrijk (der Nederlanden).
Juridisch gezien kunnen alleen bezitters van eigendommen deze verkopen.