Wie weet hoe je online een VOG kunt aanvragen?

Wie weet hoe je een VOG kunt aanvragen, heb al een afspraak gemaakt bij de gemeente maar er zijn ontzettend lange wachttijden terwijl mijn werkgever hier om vraagt. wie weet hoe dat online moet help groetjes ninjaman93

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb mijn VOG inmiddels al aangevraagd via een tussenpartij, is wel duurder maar dan kun je de VOG wel gelijk aanvragen via https://www.hetvogbureau.nl
TurfGraver
3 jaar geleden
Uw werkgever of organisatie geeft aan hoe u de VOG aanvraagt.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Hetvogbureau staat niet zo goed te boek als ik klachtenkompas mag geloven.

Antwoorden (1)

Er zijn drie manieren om als vrijwilliger online een VOG aan te vragen tegen kostprijs:
- via de gemeente
- via internet
- bij Justis.
Alle drie methoden worden duidelijk uitgelegd op de website van de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao
En dan op de homepage aanklikken:
Hoe regel ik een Verklaring omtrent gedrag (VOG)?
Ga in elk geval nooit in zee met een van de adverteerders bovenin Google: dan betaal je fors meer, want dat is het verdienmodel.
3 jaar geleden
Bordensteker
3 jaar geleden
Juist.
Via een bemiddelingsbureau betaal je veel meer, en dat de dienst Justis dan wel snel aan jouw aanvraag begint, dat wil er bij mij niet in.
Google eens op de naam van je bemiddelingsbureau en het woord 'misleiding' of 'bedrog'.
SentWierda
3 jaar geleden
@Bordensteker. Het gaat razendsnel. Een praktijkgeval: mijn praktijkgeval.
Nog niet zo lang geleden had ik (weer) een VOG nodig. Op een vrijdag een afspraak in het stadhuis; het gedownloade en ingevulde VOG-formulier meegenomen en afgegeven en betaald (41,35 euro). De daaropvolgende maandag (in feite de volgende werkdag) heeft Justis mij de VOG toegezonden.