Ongeveer 1200 euro per stemcomputer per verkiezing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
hoe weet je dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, per verkiezing. Het is een pc met een applicatie, Die hoef je maar eenmaal te kopen.Wat jij noemt zijn waarschijnlijk huurkosten en alles wat aan de vele strijkstokken blijft hangen en geloof mij er zijn een hoop strijkstokken in de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@boston: helemaal mee eens, is ook onzin. Ze kopen die bakken voor 3500!! euro per stuk. Dan zit er nog 325 euro per jaar support en onderhoud op die bakken. Vervolgens wordt hij in 4 jaar afschreven. Daarmee gaan gemeentes uit dat ze hem 1x per jaar gebruiken. En dat komt uit op 1200 per verkiezing.

Andere antwoorden (1)

Is geen normaal artikel, en is ook niet tekoop. Er is dus geen prijs voor.
Iets anders is, dat een stemcomputer weinig anders is dan een normale pc. Alleen staat er een stem programma op. Het is allemaal eenmalig, dus zeker niet per verkiezing.
Zo'n applicatie hoeft niet veel te kosten. Het probleem is, dan ongekwalificeerden zich bemoeien met het verschijnsel stemcomputer. Alles vergelijkbaar met het jaar 2000 probleem.