Waarom is er slechts een deel koninklijke familie bij uitvaart Carlos?

Dus waarom gaat onze koningin niet, zitten hier politieke reden achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik denk dat dat met de scheiding te maken kan hebben .
Koningin was wel op Sail , dus ze is niet ziek of op buitenlands bezoek .
Kan ook gewoon persoonlijk zijn , als de koningin iemand niet aardig vind .............vraag maar De Roy Zuydewijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is w.s. allemaal vastgelegd in het protocol.
Dat beatrix niet gaat zal te maken hebben met het feit dat het geen rechtstreeks familie meer is en geen regerend vorst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover was ik ook, maar in dit geval is het familie, en dan lijkt mij het toch eenigszins anders.
Omdat Irene, de zus van Beatrix, geen officieel lid meer is van het Koninklijk Huis. De reden: ze trouwde zonder toestemming van de Staten-Generaal met de rooms-katholieke Carlos Hugo van Bourbon-Parma. Ze is lang geleden trouwens ook gescheiden van Carlos dus Carlos had helemaal geen banden meer met ons koninklijk huis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Irene_van_Lippe-Biesterfeld voor meer info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderen wellicht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de kinderen van Carlos en Irene zullen ongetwijfeld bij de begrafenis aanwezig zijn.
Hier zit het protocol achter. De koningin zal alleen op staatsbegrafenissen verschijnen van andere staatshoofden, mits zij daarvoor een uitnodiging heeft ontvangen. Carlos was geen staatshoofd en is geen familie. Dat hij het ooit was en toch nog bevriend met hen was, is de reden dat andere leden van het koninklijk huis ook mede namens de koningin gaan.
amc