Wat is de achternaam van Koning Filip van België?

Ik ken de beste man hooguit als 'Koning Filip van België'. Wat is zijn volledige naam? En waarom noemen we hem in Nederland eigenlijk alleen Filip?

30K

Antwoorden (1)

De achternaam is "Van België".
In 1920 besloot koning Albert I de titel hertog van Saksen en de familienaam Saksen-Coburg-Gotha niet meer te gebruiken vanwege de wandaden die Duitse troepen in de Eerste Wereldoorlog in België hadden gepleegd. Het Belgische koninklijk huis heet sindsdien officieel van België.
De volledige naam is dus Filip Leopold Lodewijk Maria (in het Frans Philippe Léopold Louis Marie) van België.
Toegevoegd op 22 september 2020 11:00: tekst
SimonV