Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verdient Beatrix meer dan 793 000 euro netto per jaar belastingvrij terwijl ze een van de rijkste mensen is van de hele wereld?

Beatrix heeft een geschat vermogen van 25 miljard euro en verdient iets meer dan 793 000 euro netto per jaar en krijgt daarbij ook nog een onkostenvergoeding van 3,4 miljoen euro extra per jaar belastingvrij, betaald met burgers belastinggeld. Waarom hoeft zij helemaal geen belastingen te betalen in tijden van crisis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
698

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Waarom zou iemand die rijk is geen salaris mogen hebben.

Ik zou niet met haar willen ruilen. Elke stap die ze zet is vantevoren bepaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag klopt van geen kant, Beatrix is niet arm, maar heeft zeker geen geschat vermogen van 25 miljard. Daarnaast is haar inkomen niet 793.000 maar 4,2 miljoen per jaar. Daar moet zij overigens wel haar personeel e.d. van betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noem de vraag: Ergens een klok horen luiden maar niet wetend waar de klepel hangt.

Het eigen vermogen van Beatrix is geschat op 800 miljoen euro.
Het inkomen is ongeveer 5 miljoen per jaar waarvan er 4,2 miljoen bestemd is voor kosten aan personeel, gebouwen, wagenpark, etc.
De overige 800.000,= is haar netto inkomen. Hiervan kan ze een keer een ijsje kopen of een terrasje pikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal ze vast van de voedselbank gebruik moeten maken,met zo'n armoedje.
Ik ben niet voor hoge salarissen. Maar volgens onderzoek brengt ze ook miljarden veel op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat je niet ingelezen hebt op de cijfers, een antwoord op het waarom: Omdat ze allerlei dingen voor het land doet. Van lintjes door knippen, tot de relaties met andere landen in stand houden.

Het grote voordeel van haar functie als vertegenworodiger van Nederland is dat je er een leuk salaris aan over houdt. Het nadeel is dat je geen middagje vrij kan nemen als het je uit komt: Je agenda wordt door andere beheerd, en ze moet klaar staan voor anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beatrix belasting zou moeten betalen dien je haar hofhouding een bedrijf te noemen, met omzet kosten ed.
Alleen al de controle van een dergelijk bedrijf zou wel eens meer kunnen gaan kosten dan de netto belastingopbrengst over het restant van die 4,2 miljoen wat dan als haar bruto inkomen bestempeld zou kunnen gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inkomsten van Beatrix worden goeddeels vanuit de belasting betaald. Wellicht zou het "eerlijk" zijn, als ze over de inkomsten van haar vermogen gewoon in BOX3 belasting betaald, zoals jij en ik dat ook doen.

Over haar salaris doen veel indianenverhalen de ronde, maar het komt er uiteindelijk op neer dat het hele koninklijk huis per Nederlander een tientje (of 2) per jaar kost. Daar krijg je dan een Koninginnedag voor terug, en als je er van houdt leuke plaatjes en praatjes in de Story en Hart van Nederland. Daarnaast reist het koninklijk huis zich een breuk over de hele wereld om deuren voor het zakenleven te openen.

Zelf vind ik dat niet duur, alles bij elkaar, ik zou willen dat het circus dat tussen Straatsburg en Brussel heen-en-weer reist het voor het zelfde geld had kunnen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze onze koningin is en recht heeft op een salaris zoals iedereen. En ook onze koningin betaald belasting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ze dag en nacht voor ons in de weer is. en we echt geen andere familie zo gek krijgen haar functie op dezelfde correcte wijze uit te voeren.
president is duurder, vraag maar aan de Fransen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding