Gaan jullie stemmen morgen en weten jullie al op wie?

Ik hoef niet perse te weten waarop hoor, ik wil even zien hoeveel zwevende kiezers we nog hebben..
(of waren er al mensen vergeten dat er morgen verkiezingen zijn?Ben je je stemkaart kwijt? andere excuusjes?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (23)

ja ik ga stemmen en mijn keuze staat al tijden vast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ga niet stemmen, dat komt omdat ik 16 ben. Ik heb me er wel in verdiept en ik zou gaan voor de vvd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, groen links... uiteraard...

wel legitimatie meenemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteraard? waarom? beetje flauw van diegene die min geeft op zo'n vraag... imho
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat die de aarde zoveel mogelijk ontziet... Alleen daarom al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al enkele jaren een zwevende kiezer, en ik ben nog nooit zo zwevende kiezer geweest als nu. Ik ben een groot voorstander van het gebruik maken van het jou gegeven (stem) recht, wie niet stemt mag ook niet klagen vind ik, en natuurlijk zijn er meerdere partijen die geen enkele kans maken op mijn stem, dus vermoedelijk wordt het strootjes trekken in het stemhokje, of gewoon de ogen dicht, drie rondjes draaien en de voorzienigheid laten bepalen waar mijn stem terecht komt, maar ik heb werkelijk tot op dit moment geen flauw idee. Terwijl ik politiek , Europa EN stemmen hardstikke belangrijk vind, maar politiek ben ik echt al een jaar of....vijf, zes, helemaal de weg kwijt.
Hmm....waar had ik die stemkaarten ook alweer gelaten ??.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog steeds twijfel ik of ik uberhaupt wel ga stemmen. Heb het morgen erg druk, maar als ik ga stemmen is het nog steeds blanco.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ga stemmen. Vanzelfsprekend, zou ik zeggen.

De meeste mensen hier mogen best weten op welke partij. Maar iedereen kan hier meelezen, en er zijn ook mensen die niets met mijn keuze te maken hebben. Vandaar dat ik mijn keuze hier niet zal noemen.

Ik heb al een tijd geleden een stemwijzer ingevuld. Daar kwam een partij als redelijk duidelijke winnaar uit de bus.

Afgelopen weekeinde heb ik de "officiële" stemwijzer van het IPC ingevuld. Daar kwam deze winnaar als nummer 2 uit, en een andere partij als nummer 1.

Ik heb toen de details bekeken, waarbij ik me heb beperkt tot de nummers 1 en 2.

Nummer 1 had gewonnen omdat daar net wat meer plusjes en minnetjes overeenkwamen met mijn keuzes dan bij nummer 2. Maar bij nadere bestudering van de verschillen tussen 1 en 2 bleek, dat die overeenkomsten tussen mij en nummer 1 (en de verschillen tussen mij en nummer 2) werden veroorzaakt door punten die ik niet zo belangrijk vind. Daar waar ik het niet eens was met nummer 1, en wel met nummer 2, bleek het te gaan om punten waaraan ik een hoger gewicht toeken.

Conclusie: ik ga morgen stemmen op de nummer 2 van de IPC-stemwijzer, en de nummer 1 van die eerdere stemwijzer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm welke stemwijzers heb je gedaan? linkje? (ze lijken allemaal overbezet vanavond, ik ben vast niet de enige zwevende kiezer, ook al is de rest er hier al allemaal uit)
Oja, ik zal die stemkaart nog ff opzoeken, dank voor de tip :-)

Volgens de stemwijzer past D66 het best bij me. Dus die ga ik maar stemmen. We moeten tenslotte blij zijn dat we mogen stemmen; laten we dat niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga ook stemmen en ik verwacht een grote overwinning voor ome Geert en zijn partij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga niet stemmen. Heb geen verstand van politiek en mij zul je er ook niet over horen klagen. Hooguit zal ik zeggen dat ze iets in mijn ogen niet slim aanpakken, maar dat zegt verder natuurlijk helemaal niks, want zoals gezegd: ik heb er geen verstand van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach dat is toch juist het idee van democratie? iedereen heeft er verstand van! (het hele feit dat jij zegt dat je er geen verstand van hebt betekent al dat je er meer verstand van hebt dan de gemiddelde stemmer, dan hebben we je stem al helemaal nodig! :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je gelijk en zou ik best een keuze kunnen maken als ik me erin zou verdiepen...
Laat ik het dan anders zeggen: Ik vind het niet interessant en wil me er niet in verdiepen. Dat is de reden dat ik niet ga stemmen.
Ja en deze keer dus niet voor een Nederlandse maar voor een Europese partij: de Newropeans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ga wel stemmen al lijkt het me niet dat Nederland veel invloed heeft in het Europese parlement.
14 jaar geleden
Ik zweef nog... Maar als ik ben uitgezwoven...
gaat mijn stem vermoedelijk naar de Partij voor de Dieren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhoewel velen 't als een éénpuntspartij zien, zijn ze eigenlijk gewoon vergelijkbaar met GL alleen dan met als extra accent (en zwaar accent) op 't opkomen voor de dieren omdat niemand anders dat doet (de dieren kunnen ook niet voor zichzelf opkomen). Eigenlijk is de partijnaam verkeerd - ze zullen zo volgens mij nooit echt groot kunnen worden. Maar 't gaat om de inhoud. En die is goed. +1
Ik ga morgen waarschijnlijk wel stemmen, maar ik twijfel nog waarop. Ik heb gewoon geen partij waar veel meer standpunten van met de mijne overeenkomen dan andere partijen. Ik heb er alleen een paar die afvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ik sta morgen om 7.30 in het stemlokaal, met maar liefst drie formuliertjes (moet ook stemmen voor mijn ouders die Europa vast aan het verkennen zijn). Keuze van ons alle drie (alle drie helemaal gelijk) staat al enige tijd vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik ga niet stemmen. Ze vinden mij nog niet volwassen genoeg terwijl ik al wel weet op wie ik zou gaan stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga wel stemmen, niet stemmen vind ik een zwaktebod. Twijfel nog tussen D66 en GL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe dan maar GL. D66 staat teveel in 't midden - dan zal er weinig veranderen (verbeteren).
Ja, ik ga stemmen op D66. Voor het eerst. Niet qua leeftijd, maar qua partij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop zeker te gaan stemmen. Er is maar een partij die tegen een Super staat is. Dat ben ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk. En mijn keus staat al jaren vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te zien aan de reacties gaat de opkomst wel meevallen of reageren met name de mensen die wel gaan stemmen.
Ik ga zeker stemmen en volgens de stemwijzer moet dat
D66 worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Krullenkop;

Ja. Waarop weet ik ook al.