hoe gaat de premier/regering om met staatsgeheimen of complotten wanneer er een nieuwe regering aantreed? (zowel nationaal als internationaal)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlik erg goed! Hun zwakke schakel is echter de 'wakkere mens' die zelf op onderzoek uitgaat als het gaat om de rare strepen in de helder blauwe lucht, die later een grijzige filter vormen over een erg groot gebied of bijvoorbeeld de Bilderberg kant van onze hare majesteit. Via internet komen steeds meer mensen dit soort dingen te weten en dit is en wordt een steeds groter probleem voor de staatsgeheimen nationaal en internationaal.

Dit is ook de reden dat er een 'killswitch' voor het internet aan zit te komen (de president van Amerika heeft het recht om het hele internet lam te leggen) en dat de EU al praat over het mogen blokkeren van bepaalde websites en blogs die op - wat voor een wijze dan ook - onrust kunnen veroorzaken onder de Europeanen kan veroorzaken. Dit is natuurlijk een erg breed begrip en raad dan eens wie er voor god gaat spelen over wat wel en niet gevaarlijk is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die draagt hij over aan de nieuwe premier, en probeert ze daarna te vergeten.
Het kan, dat hij later nog zijn memoires schrijft en dat er dan nog wel eens iets van boven tafel komt. Dan hebben we een onthulling. Meestal interesseert het dan vrijwel niemand meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..en heeft de internationale politiek dan ook enige invloed op die gang van zaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want niet de persoon is van belang, maar de functie.
Uiterst zorgvuldig....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Schiethummel;

De eed die bewindsliedeneen minister aflegt bij zijn aantreden houdt niet op na zijn ambtstermijn. Geheime of gevoelige informatie dient ook na die tijd vertrouwelijk te worden behandeld. In feite niet veel anders dan de geheimhoudingsclausule die veel werknemers in het bedrijfsleven in hun arbeidscontract ondertekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere persoon die met wat voor geheimen dan ook in aanraking is gekomen gedurende de invulling van een bepaald ambt heeft ooit beloofd deze geheimen nooit naar buiten te brengen. Op het moment dat de ambt vervalt vervalt de geheimhoudingsplicht niet.