wanneer viel het kabinet?

Wanneer viel het kabinet in 2012? En wanneer waren de uitslagen van de verkiezingen er?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het kabinet Rutte I viel op 23 april 2012. De definitieve verkiezingsuitslag kwam binnen op 13 september.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op 23 april 2012 bood Mark Rutte het ontslag van het voltallige kabinet aan bij de koningin.

De verkiezingen waren op 12 september 2012.
De eerste (voorlopige) uitslagen waren de volgende dag bekend.

De officiële uitslag werd conform de kieswet tijdens een zitting van het centraal stembureau bekend gemaakt. Deze zitting was op maandag 17 september 2012 en begon om 16.00.