Ik wil graag een MBO cursus tot kok volgen van 1 jaar, deze kost 3000 euro en ik heb wajong, is er een kans dat het uwv mee zou willen betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Overleg eerst met je jobcoach over de opleiding zelf.
Er zijn veel trajecten en opleidingsmogelijkheden vanuit een reintegratie-traject mogelijk.
Wellicht is de opleiding die je nu hebt uitgezocht wel minder geschikt voor je dan een opleiding via zo'n gespecialiseerd bureau.
De kosten van deze opleiding worden waarschijnlijk niet vergoed als het UWV er niet achter staat.
Je kunt dan eventueel wel nog in aanmerking komen voor een tegemoetkoming van de studiekosten via Bijzondere Bijstand. Meer informatie daarover vind je bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Beste Huske,

Als je opleiding belangrijk is voor je re-integratie dan betaald UWV de opleiding.

Wanneer je een opleiding wilt volgen dan overleg je hierover met je arbeidsdeskundige van UWV. De arbeidsdeskundige beoordeelt of de opleiding nodig is voor je re-integratie.

Ik adviseer je om te bellen met UWV Telefoon Werknemers 0900–9294. Je kunt dan vragen of je arbeidsdeskundige contact met je opneemt voor overleg.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/iBh30Z

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare