Europees hof verbiedt paspoortdatabase?

Zijn dit nou positieve ontwikkelingen? Of juist negatieve ontwikkelingen?

Ter aanvulling mijn mening :

Elke bezitter van een elektrotechnisch paspoort -is een explosief doel op zich Die Chip in dat paspoort -is makkelijk te kopiëren [is bewezen op afstand afleesbaar]- en daarom [als "actief" elektrisch/ elektronisch onderdeel] "eveneens"te activeren voor 'Bom-aanslagen'. Met passieve paspoorten was dit niet mogelijk.U kunt weigeren. Uw veiligheid is totaal niet gegarandeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de chip te activeren is voor bom aanslagen , vind ik dit een prima maatregel.
Maar verder zijn al je gegevens toch al bekend bij de overheid en diverse instellingen? Daar zou ik me dan niet zo druk meer over maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoals ik het op basis van je vraag en wat speurwerk op internet kan bepalen heb je het over een arrest tegen de Britse overheid die ook vingerafdrukken en DNA bewaarde in verband met paspoorten. Het hof heeft de Britse overheid nu een bepaalde tijd gegeven om die gegevens te vernietigen. Dit alles op basis van artikel 8 EVRM, zie eventueel link.

Persoonlijk ben ik hier heel blij mee. Jammer eigenlijk dat ik net een nieuw paspoort heb, ik zou namelijk op basis van deze kennis geweigerd hebben mijn vingerafdrukken af te staan of ze het nu leuk vinden of niet, het zou ongetwijfeld problemen hebben opgeleverd, gezien de vaak nogal eigenzinnige manier waarop de Nederlandse overheid Europese regels interpreteert zoals het maar het beste uitkomt.

Hoe je het ook bekijken wil, ik denk dat ik echt maar eens ga beginnen met het weigeren om mee te werken aan dit soort onzin, zij het dat het nu op een andere manier zal moeten, want mijn paspoort mag nog een paar jaar mee en er zit nog geen vingerafdruk in. Ik bedenk wel wat anders dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een prima ontwikkeling. Ik vond het met de foutmarge die erin zit toch al een bedenkelijk paspoort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel, ze hebben je DNA.Dan kunnen ze in principe ook zien of je erfelijk belast bent.Als die informatie in handen van werkgevers en verzekeringsmaatschappijen komt, kan jij daar de dupe van worden. Het verbod is een goede zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat totaal ergens anders over...
Minder informatie over personen bij officiële instanties is altijd goed. Zeker als deze info op afstand afleesbaar is.