waarom kunnen zowel de regering Bush als terroristische organisaties zich beroepen op een rechtvaardige oorlog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de regering Bush WAS toch een terroristische organisatie???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vanuit wie zijn oogpunt niet? die van Bush zelf?

Antwoorden (3)

Omdat Bush een president is, en [meestal] met steun van de VN veiligheidsraad bepaalde gebieden binnen [laat] vallen.

De Terroristische organisaties: Omdat ze in gebieden wonen die bezet/onderdrukt worden door bepaalde delen van de [vaak westerse] wereld en dus eigenlijk alleen het recht op zelfbeleid proberen te verkrijgen. Al dan niet terecht.

Vanuit hun eigen optiek hebben ze beiden gelijk. En vanuit een buitenstaanders optiek hebben ze vaak de verkeerde middelen te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze allebei denken gelijk te hebben

niet meer en niet minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het absolute gelijk niet bestaat. Multatuli zei, iedereen heeft gelijk, vanuit zijn standpunt.