Je mag pas bij de FBI solliciteren nadat je genaturaliseerd bent, en als je naast een Amerikaans paspoort ook een Europees paspoort hebt, vergemakkelijkt dat je sollicitatie niet;

"16. I am a citizen of another country. May I apply?

No. All FBI employees must be United States citizens. If you are a U.S. citizen and hold dual citizenship with another country, the FBI Security Division will have to review your file to make a determination if you are eligible for employment with the FBI."

Bij de gewone politie is dat iets makkelijker. Ook dan moet je ingezetene zijn van de Verenigde Staten, maar de eisen zijn ietsje lichter;

"Citizenship
Most agencies require that you be a U.S. citizen. It does not make sense that you could not be a U.S. citizen yet you enforce the laws of the United States. However, there are a few local police departments that do not require U.S. citizenship as long as the applicant has a work visa or green card and has applied for U.S. citizenship."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luid en duidelijk +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed dank u!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ook een Europees paspoort hebt is dat dan juist geen voordeel?

Andere antwoorden (2)

Ja. Alleen geen president worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe weet je dit?
Amadea
11 jaar geleden
En een Oostenrijker mag het wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha snap ik, nou bedankt voor uw antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea: Ik denk dat je op Arnold Schwarzenegger doelt met je Oostenrijker, maar die was geen president maar gouverneur ;-) Daar zijn andere voorwaarden aan verbonden.
Als men in de Verenigde Staten soortgelijke regels heeft als hier zal de politieman in kwestie de Amerikaanse nationaliteit moeten hebben.

Verder lijken me geen bezwaren aanwezig, als aan de overige kwalificaties voor het beroep daar worden voldaan.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je emigreert heb je toch een Amerikaanse nationaliteit?
Computoon
11 jaar geleden
Nee, vestiging in een ander land heeft geen nationaliteitsrechtelijke gevolgen. Als je vrijwillig kiest voor een andere nationaliteit gaat in een aantal gevallen het Nederlanderschap echter verloren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke en als ik dan vrijwillig heb gekozen heb ik dan die nationaliteit en kan ik dan dus bij de Politie of FBI in de Verenigde Staten?
Computoon
11 jaar geleden
Je zult eerst moeten weten hoe je Amerikaan moet worden. En uiteraard ook moeten voldoen aan de eisen waaraan je als politieagent zou moeten voldoen als je in Amerika was geboren. Die eisen ken ik niet. Ik kan me voorstellen dat er ook eisen worden gesteld aan de praktische beheersing van het Engels. Wat dat betreft, zouden de meeste Nederlanders een achterstand hebben. En dat er ook een antecendentenonderzoek zal zijn, net als wanneer hier iemand solliciteert bij de politie. Maar nogmaals, de eisen ken ik niet. Kortom, theoretisch zal het allemaal kunnen maar er zullen een hoop praktische bezwaren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt!