Waarom zouden de Russen Trump graag aan de macht zien?

Er gaan nu weer geruchten in ondermeer the New York Times dat Rusland weer de verkiezingen zou willen beinvloeden om Trump aan de macht te houden. Ik begrijp niet wat de meerwaarde daarvan is voor hen en ik kom de argumenten ook niet tegen in het nieuws.
https://nos.nl/artikel/2323949-rusland-wil-opnieuw-amerikaanse-presidentsverkiezingen-beinvloeden.html

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Stevige uitspraak maar ik zou verwachten dat ze het dan wat genuanceerder zouden doen??
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Helaas wordt het nieuws steeds suggestiever.
De schrijver (journalist) wil graag publiek. De lezer smult.
Van mij mag het nieuws weer objectief worden.....
SingingCoyote13
4 jaar geleden
ja ik moet zeggen dat er helemaal niks positiefs voor de russen is gedaan door trump sinds dat hij president is. het lijkt me raar dat ze hetzelfde debacle nog eens zouden proberen uit te voeren terwijl heel de wereld meekijkt, --als ze al de verkiezingen van een paar jaar terug beinvloed zouden hebben. heel logisch allemaal.
SimonV
4 jaar geleden
De Russen willen Sanders overigens graag aan de macht zien:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/536232245/russen-proberen-sanders-te-helpen-in-verkiezingscampagne
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tsja: de Telegraaf 22 februari 2020
De Washington Post gaf vrijdag 21 februari 2020 geen concrete voorbeelden van de Russische assistentie. Meldde de Volkskrant
Alleen al het bericht over ‘Russische hulp’ voor Sanders vergroot de chaos bij de Democraten
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/alleen-al-het-bericht-over-russische-hulp-voor-sanders-vergroot-de-chaos-bij-de-democraten~b48fff0c/

Antwoorden (2)

De Russen vinden het in hun belang als aan het hoofd van de VS een zwakke, manipuleerbare president staat. In Trump zien ze in dit opzicht een ideale leider.
4 jaar geleden
Castle
4 jaar geleden
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar waar haal je deze beredenering vandaan? Heb je misschien een bronvermelding?
Castle
4 jaar geleden
Die min is niet van mij.
Dit jaar wordt de Democratische presidentskandidaat Bernie Sanders vanuit Rusland ‘geholpen’, volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten.
Als deze informatie klopt, lijkt de strategie van het Kremlin sterk op die van vier jaar geleden. Toen was de assistentie van Russische geheime diensten primair gericht op Trump (die werd geholpen via sociale media en door het hacken van Democratische e-mailservers), maar deden de trollen van het Internet Research Agency in Sint-Petersburg ook hun best de argwaan en complottheorieën aan te wakkeren die bij aanhangers van Sanders leefden.

Karen Shakhnazarov, CEO van Mosfilm Studio en een vaste gast op de Russische staatstelevisie:
De chaos die Trump in het Amerikaanse regeringssysteem heeft gebracht, verzwakt de Verenigde Staten. Het doel van Rusland is de Amerikanen tegenover elkaar te zetten en het vertrouwen in het democratisch proces uit te hollen. Hoe meer problemen ze hebben, hoe beter voor ons.

Het gerucht dat de Russen de chaos van de Amerikaanse verkiezingen willen vergroten heeft de chaos al vergroot. Misschien willen de Russen Trump alsnog aan de macht zien omdat hij voor de meeste onrust en tweedracht zorgt, misschien ook niet omdat Trump als vriend/bewonderaar van Putin blijkt tegen te vallen: hij is oncontroleerbaar en onvoorspelbaar.
Uiteindelijk gaat het de Russen dus vooral om het creëren van chaos.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus als ik het allemaal goed begrijp spelen de russen schaak en vertrouwt Trump op brute kracht
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het zijn allemaal geruchten, gevaarlijke verdachtmakingen en speculaties.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je maar een syllabe van de waarheid wilt kunnen vermoeden zul je minstens 10 kranten van verschillende richtingen moeten lezen. Dan nog weet je niet wie wat weglaat.