Welke andere landen schaffen nog meer JSF vliegtuigen aan?...

...of moet Nederland als enigste voorop lopen met de aanschaf?

(ik weet dat UK toegezegd heeft om 3 jsf aan te schaffen, welke landen nog meer? en hoeveel?)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Primary customer: USA
Level 1 partner: UK
Level 2 partner: The Netherlands and Italy
Level 3 partner: Canada, Turkey, Australia, Norway and Denmark
Security Cooperative Participants (SCP): Israel and Singapore
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hey,
Landen die in iedergeval over gaan op aanschaf zijn tot nu toe enkel VS & UK. Bij de ontwikkeling tot nu toe zijn nog 8 andere landen betrokken, zie bron. Als nederland door zou gaan met de aanschaf worden het er 65. De 3 van UK zijn enkel test toestellen het aanschaf aantal zal in de honderden lopen, VS een aantal duizend.

Toegevoegd op 22-04-2009 17:48:10
http://nl.wikipedia.org/wiki/F-35_Lightning_II
Hier praten we uiteindelijk over, vergeet niet dat het toestel nog in de ontwikkeling zit, waar we nu over praten is het aanschaffen van 1 test toestel 110 mln. Het aanschaffen van de productie modellen (65) zal uit mn hoofd 3 mlr kosten en 6 mlr onderhoud.