Kan desi bouterse waneer die geen president meer is worden aangehouden op vliegvelden?

Er staat nog 11 jaar gevangenis straf open in nederland voor de president van Suriname. Verdwijnt zijn onschendbaarheid als hij geen president meer is?

4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ja. De president is in veel landen niet welkom vanwege het feit dat Interpol op verzoek van Nederland een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd heeft tegen hem. Nu kan zijn onschendbaarheid om nog beschermen.
.
om=hem
Hij is onschendbaar zolang hij president is. Het wordt voor hem dus belangrijk dat de NDP de verkiezingen in 2020 opnieuw wint en dat hij opnieuw president wordt.
SimonV
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
Verdwijnt die onschendbaarheid?
SimonV
4 jaar geleden
Ja. Hij is onschendbaar zolang hij president is.