De wet behandeld iedereen gelijk, en discrimineert niet op handicaps. Dus als een dove vermoedelik een psychiatrische stoornis heeft die behandeling in de Pieter Baan behoeft, zal hij of zij die zeker krijgen. Wellicht dat er daarbij gebruik gemaakt moet worden van een doventolk, maar die verschilt niet wezenlijk van andere tolken - en er zijn wel meer anderstalige gestoorde criminelen. Zo moet je ze feitelijk zien ; als anderstalig ; en daar zijn prima voorzieningen voor. Geen uitzonderingen.
Doofheid heeft verder geen directe invloed op psychisch functioneren, en behoeft dus ook geen speciale behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen gaan alleen naar het Pieter Baan Centrum als er vermoeden is dat de mensen die de misdaad hebben gepleegd een psychische stoornis hebben of dat deze mensen minder toerekeningsvatbaar waren op het moment van de misdaad. Als dat bij een dove die een misdaad heeft begaan ook zo is zal hij ook naar het Pieter Baan Centrum gaan, anders niet.