Is er een woord voor iemand die de ochtend na verkiezingen zijn verkiezingsstandpunten herroept?

Is er een speciaal woord voor iemand die de ochtend na verkiezingen zonder blikken of blozen zijn verkiezingsstandpunten herroept, bij voorbeeld zoals Geert Wilders dat deed met zijn AOW standpunt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is een invertebraat.

Een siwpelturig persoon. Nee, grapje. Voor zover bekend is daar nog geen term voor.

incongruentie?

Draaikont, kontenlikker, penneslikker enz

In dit geval noem je dat misleiding. Toegevoegd na 2 uur: Om het trouwens in zijn eigen termologie te noemen,het is volksverlakkerij.

Ja! KIEZERSBEDROG! De term kiezersbedrog wordt bijvoorbeeld gebruikt: als een partij voor de verkiezingen bepaalde standpunten als breekpunt bestempelt, waar absoluut niet over te onderhandelen valt bij coalitiebesprekingen, en deze standpunten actief gebruikt om stemmen te verdienen, maar direct na de verkiezingen deze breekpunten weer laat vallen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kiezersbedrog

Kijk, dat het geen breekpunt meer is wil niet zeggen dat hij het niet zal verdedigen. Doordat ze daar een breekpunt van hadden gemaakt liet vvd weren dat zei in dat geval absoluut niet met wilders willen regeren. Door af te zien van het breekpunt komt er ruimte voor gesprekken en kan hij alsnog verderdigen. Als je het op mijn manier bekijkt valt het oplichterij nog wel mee...

Ja Druiloor

Die wordt Meneer Wilders genoemd. Waarbij het woord Meneer geheel ten onrechte is.

Een GW'tje...oftewel een GeertWildertje... In de volksmond: Hij haalde een GW'tje uit..

Ja,een Diplomaat!

Een wilderse oetlul XD.

Volgens mij is er (nog) geen goede term voor, ik kan er wel een paar verzinnen, maar dat lijkt mij niet politiek correct.

Zo iemand heet een achterbakse leugenaar.

Een vos. Die sluwerik wil graag op het pluus plaats nemen. En dan moet je wel compromis sluiten. Dat hij zo snel door zou zakken valt mij tegen.

Een politicus........ Ik ben geen Wilders aanhanger maar ook andere politici kunnen er wat van. Ze liegen niet maar hebben gejokt, hebben geschoven met de waarheid etc etc. Nu net na de verkiezingen vergeten zij blijkbaar de kiezers. Carmiggelt zei al; "hij reageerde als een man na de ejaculatie"

Kierzersbedrog, dat is het!!!

Dat heet meeregeereieren voor je geld kiezen.

politicus

Een poleugenaar

Een bedrieger

Lieger en bedrieger. Die mensen zijn er gewoon, nu weten we dat. En iedereen.

Ja een goede vraag ik vindt dat zo iemand een draaikont is zoals hij zelf altijd zegt en het is het volk voor de gek houden maar ja de zetels zijn binnen

Een zeteloplichter.

Kiezersbedrog en draaikonterij. Als hij daar nu al mee begint, om zelf in de Haagse Elite te mogen plaatsnemen, mag hij wat mij betreft zelf het land uit. Ik gunde hem zijn overwinning, maar ik geloof nu niet meer.

Een slapjanus

Een prototype van één politicus

Een verrader.Uit het land zetten die gast.

Politicus. Het besluit om niet van al je agendapunten een halszaak te maken op het moment dat het op coalitievorming aankomt, is inherent aan het politicus zijn. Je kunt wel coute que coute bij je principes blijven, maar dan blijf je altijd en eeuwig in de oppositiebank zitten, en van daaruit heb je toch minder invloed. Beter is het dus te proberen op de eerste rang te komen, desnoods door wat water bij de wijn te doen, om vanaf die plek later makkelijker van binnenuit je invloed te doen gelden. Geen enkele partij zal te allen tijde al haar standpunten waar kunnen maken. Kiezen voor een partij op basis van één klein dingetje dat je wel gevalt, is altijd een slecht idee, omdat het nog maar de vraag is of net dat ene dingetje de onderhandelingen overleeft. En niet houdbare standpunten, zoals de AOW-leeftijd, de hypotheekrente-aftrek of, pak hem beet, belastingafschaffing, zijn sowieso al nooit een goede reden om op een bepaalde partij te stemmen. Ook de tijd vraagt haar offers, onafhankelijk van wie er in het pluche zit. Daarom stem je primair op een ideologie, een totaal pakket aan gedachtegoed, en niet op een enkel actueel issue. Grappig vind ik wel dat vele mensen die stiekem Wilders wilden stemmen maar niet durfden, over de streep zijn getrokken door die loze AOW-belofte. Zodat je wel hardop kan zeggen Wilders gestemd te hebben met dat als reden. Ook dat neem ik met een enorme korrel zout, eerlijk gezegd .

Eén goed antwoord: Aarzenkruiper.

"het Wilderseffect".

stupid

Het enige woord wat me zo te binnen schiet is "terugkrabbelen".

Is dat belangrijk ?? Standpunt werd overigens niet herroepen. Standpunt blijft hetzelfde, echter niet meer als breekpunt. Beluister eerst eens de argumentatie en probeer die te begrijpen. Zal al niet gemakkelijk zijn.........!

Bij alle coalitie vormingen leveren de partijen "breekpunten" in... alleen doen zij dit doorgaans wel achter gesloten deuren tijdens de formatie,en ook dmv (achterkamertjespolitiek) maar Wilders geeft wel eerlijk aan op tv op het punt vd AOW bereid! te zijn tot een concessie, om mee te kunnen regeren met de VVD, ruim 80 procent van Wilders achterban maakt dit niet zoveel uit. Bereid zijn is wel iets heel anders dan herroepen!Dus zijn er geen woorden voor want de gestelde vraag is gezien de toelichting onjuist geformuleerd!

flapdrol zonder ruggegraat

Ja, dat woord is er wel degelijk. Dat is "Politicus".

''Tegensteller'' beetje zeggen dat hij het nooit zou doen en ja hoor binnen 24 uur na de verkiezingen al. deze man verdiend geen zetel Toegevoegd na 43 seconden: ik gebruik meestal het engels woord, wat iets formeler klinkt: ''Contradictor''

slechte onderhandelaar

Een persoon zonder ruggegraat.

een peopmolecuul?

Ja hoor, zo iemand heet in het vervolg: Een Ver..Wilderaar... Gr. Ton

Een opportunist

Een politieke windvaan.

Windmolen ( Hij zet zijn huik naar de wind). In Vlaanderen zegt men dat hij een kazakkendraaier is. Een kaak is een tas waar op beide zijden iets verschillend kan staan.

ehm een iemandmeteendooiemusblijmaker?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100