Er zouden in Nederland geen sharia rechtbanken actief zijn, nu blijkt dat dus wel zo te zijn. Hoe kan dit?

En waarom moeten we daarop gewezen worden door zo'n stelletje @#$%extremisten?

Er staat "experiment".

Zo kun je natuurlijk alles onder een dekseltje stoppen. Gaat dit weer de verdediging worden?

Toegevoegd na 12 seconden:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaal/2010/06/zitting_sharia_rechtbank_verst.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bepaald geen fan van Voorpost, maar hoe is De Balie in vredesnaam op het idee gekomen dat het wel leuk zou zijn om een sharia-zitting te organiseren?

Antwoorden (3)

Tja...dan blijkt maar weer dat NIET ALLES verteld wordt aan het volk. Ik las het ook op Teletekst van RTL 4 vandaag en schrok me dus een hoedje.
Ik ben van mening dat hier het Nederlandse Rechts Systeem van toepassing is. En niets anders.
Deze groep zet zichzelf...door dit soort dingen...
BUITEN deze maatschappij. Hoe erg...dat er voor hen blijkbaar weinig goeds is hier...
Dit sharia gedoe...zogenaamde wetten en rechten plus barbaarse straffen ook nog... vanuit een Geloof...kan en mag natuurlijk nooit. Niet hier en wat mij betreft eigenlijk nergens...daar het gewoon ONvriendelijk is en vooral vaak ONeerlijk. Stenigen en dat soort dingen zijn uit de Middeleeuwen!! Wij hadden hier ook ooit een Guillotine...zo'n ding wat je hoofd eraf hakt en die valt dan in een mandje....Kom op zeg....dat kan niet.
Te gestoord voor woorden. Vandaar dat we dat ook niet meer doen tegenwoordig. En dat moet ook vooral zo blijven. Gewoon normaal en MENSELIJK rechts systeem.
Europees als je het dan zo mag noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja die mensen spelen onderling rechtbankje. Zodra ze iets doen dat tegen het Nederlands Recht ingaat, kunnen ze daarvoor bestraft worden.

Ondertussen zullen er vele mensen die binnen die groep moeten leven, kinderen, meisjes er flink onder lijden.
Er zal wel iets aan worden gedaan, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover zijn we dus al gezonken in dit land, dat er nu al sharia rechtbanken zijn.
Het softe politieke beleid van de afgelopen jaren is hier debet aan.
De islam heeft maar een doel, zo snel mogelijk hun macht hier vestigen.
Dit wordt door vele moslims erkend.
En door druk de andere kant op te kijken, krijgen we dit soort uitwassen.