Word een politicus of andere ambtenaar met een werkstraf hetzelfde behandeld als bijv een winkeldief?

Verricht z'n ambtenaar dan dezelfde werkzaamheden en in dezelfde omgeving als bijv een fietsendief?

4 jaar geleden
1.3K
Antoni
4 jaar geleden
Een politicus is geen ambtenaar.
popeye
4 jaar geleden
@Antoni, je hebt gelijk. ik ga de vraag verwijderen indien nodig
popeye
4 jaar geleden
@Antoni het is namelijk zo, dat er geen fout in de vraag stelling zit. het is maar hoe je het bekijkt. mocht het anders zijn zou ik het graag vooraf de verwijdering van de vraag van een moderator horen.

Antwoorden (1)

Het ligt er aan wat voor overtreding de persoon in kwestie heeft begaan. Hier maak je een vergelijking tussen een beroep en een overtreding (politicus en winkeldief). Een politicus kan bijvoorbeeld ook een werlstraf voor winkeldiefstal krijgen. Maar nee, alleen omdat je een politicus of ambtenaar bent krijg je geen andere behandeling bij het bepalen van de werlstraf. Het ligt echt aan het type overtreding. Bij het bepalen van het soort werkstraf wordt namelijk gekeken naar de overtreding. Als iemand graffiti spuit kan hij/zei bijvoorbeeld een werkstraf krijgen waarbij hij/zei grafitti van muren af moet spuiten. Een ambtenaar of politicus die voor een overtreding begaat in zijn/haar functie (en daar een werkstraf voor krijgt opgelegd) zal dus ook in het beste gaval een werkstraf krijgen die bij deze overtreding aansluit. Dit kan natuurlijk niet altijd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
nou vaak bijvoorbeeld corruptie/valsheid in geschriften. dan zouden ze dus daar op afstemmen? kantoor werk als taakstraf?