als je bij de kruidvat parfum uit een doosje pakt om te testen is dit dan diefstal?

als er geen testers staan en je wilt een parfum testen en je pakt die uit een doosje en test en je zet het dan netjes terug is dit dan diefstal?

Weet jij het antwoord?

/2500

wat het dus nu is . mijn zusje heeft dit dus gedaan vandaag maar zelf wist ik dit dus ook niet k doe dit zelf ook al jaren en geen een mens die mij erop heeft aangesproken zelfs al stond een medewerker ernaast dus vandaar dacht ik er verder ook niet bij na nou vandaag werd mijn zusje dus erop aangesproken maar niet op een normale manier de mananger verdacht haar dus van diefstal en aangezien en zelf al lege pakjes stonden willen ze haar daar ook de schuld van geven maar kunnen ze hier een minderjarige die hier echt geen besef van heeft gehad een taakstraf voor opdienen? mvg

nee het is geen diefstal maar de winkelwaarde prijs kan het product weliswaar niet meer verkocht worden. als op het parfum flesje bv 250 ml staat en iedereen haalt het flesje uit de verpakking en sprayt standaard 3x, dan wordt er 3x 0,08 ml weg gesprayd als dit 10 mensen het doen is dat 10x 0.08 ml dat is dan 0.80 ml verspoten en blijft er dan in het flesje nog maar 2,49 ml over. dat betekend dat het overeenkomende inhoud prijs niet meer met de huidige winkelprijs waarde meer heeft want er staat 250 ml voor 7,99 dan betaald men 7,99 voor 249 ml en mocht een klant dit opmerken voelt hij zich opgelicht en daar kan kruidvat een probleem mee krijgen, want zij kunnen het product niet meer verkopen voor de huidige winkelprijs en moeten zij 10% korting geven. als dit op alle parfum flesjes gebeurd maakt kruidvat er geen wins meer op maar verlies. en is de kans groot dat in de toekomst geen parfums meer verkocht worden. maar dit is even een voorbeeld berekening. niet dat je het met de blote oog het ziet. maar conkrete antwoord. nee is geen diefstal, maar prettig is wat anders. alleen het probleem is dat iedereen dit gewoon doet. ik doe dat eerlijk gezegd ook, staat er geen tester pak ik er een uit een doosje dus ja is het zelfde met mensen die roken.. elke aansteker verdwijnt in de broekzak. heeft u een vuurtje? ja hoor en de aansteker verdwijnt zonder erg in de broekzak en de persoon komt later achter dat zijn aansteker weg is. zo kan je het vergelijken. is een automatisme dat iedereen doet. betreft parfums en geen testers

Hallo nee het is officeel geen diefstal maar ze hebben erbij speciaal testers bij gezet die mag je wel gebruiken maar in principe niet die testen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100