Mag een verkeersregelaar een boete geven?

Ik werd vanavond op het leidseplein opgehaald door mijn broertje. Het duurde maar een paar seconden om van bestuurdersstoel te wissen.
Precies waar hij ff stopte om mij uit te laten stappen staat er een bord met 2 kruizen (verboden stil te staan).
Toen we even doorreden hield een verkeersregelaar (tegenover die yumi sushi) ons aan en zei dst we een boete krijgen van 370 euro.
Ten eerste mag een verkeersregelaar geen boete geven want hij valt onder "burger" tenzij hij een BOA status heeft.
En stilstaan voor 2 seconden om mij in te laten stappen waar een bord staat, staat een boete van 90 euro euro op en geen 370 euro!!

Kan iemand mij helpen? Want hij wilde me geen uitleg geven en zei ik heb je kenteken doorgegeven aan de politie en je krijgt een brief thuis gestuurd.

Toegevoegd na 1 minuut:
90 euro is stilstaan op een fietsstrook op een rijbaan

Toegevoegd na 12 uur:
Het kan niet zijn dat ik zijn bevelen negeerde, want hij zat 50 meter verderop en er zaten nog auto's voor hem die hij al bevelen gaf om te stoppen of door te rijden. Hij stond ff aan de zijkant zodat hij ons kon zien dat de auto ff stopte.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U hebt geen stopteken genegeerd, u hebt juist stil gestaan bij een E2 bord. Dat is € 90,--. Toen u even doorreed bent u op zijn aanwijzing gestopt, u hebt nog met de verkeersregelaar gediscussieerd. Een verkeersregelaar die aangesteld is door de gemeente//politie van de gemeente waar het voorval plaatsvindt, mag 'het niet opvolgen van een bevel' doorgeven aan de politie. Deze overtreding moet ook nog in de Plaatselijke verordening vermeld zijn.
http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/openbare-orde/niet-opvolgen-van-een-bevel-van-de-politie/
Ik kan uit uw verhaal niet opmaken dat u een bevel hebt genegeerd,

Antwoorden (2)

Nee, iemand die alleen verkeersregelaar is mag geen boetes uitschrijven. Verkeersregelaars bij bijv. evenementen mogen wél overtredingen melden bij politie, en die kunnen dan een proces verbaal uitschrijven.
Een bord met twee diagonalen strepen die samen een kuis vormen is een E2 bord.
Verboden, om stil te staan. Dit mag hier ook niet om te laden, te lossen of iemand uit te laten stappen. Boete is € 90,--.

Boete voor onbevoegd parkeren op gehandicaptenparkeerplaats is € 370,--

Toegevoegd na 2 dagen:
Voorbeeld van een bevoegde verkeersregelaar
http://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/p/p08.htm
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo zit het precies:
https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/?SrtCatVer=b1&boete_tree=22254%2c22227%2c22074%2c21957%2c21912&Linked=R+585#R+585
Stilstaan waar verboden = bord E2 -
Feitcode R 585 Boetebedrag € 90,-- http://www.boetes.nl/boetesoverzicht/verkeer-op-de-weg/auto/verkeersregels/aanwijzingen-van-politiebrigadier-etc/teken-tot-snelheid-minderen-negeren/
Aanwijzingen van politie/brigadier etc. Stopteken of teken tot snelheid minderen negeren.
Het boetebedrag wordt: €370
Je hebt géén boete van deze verkeersregelaar gekregen. Hij heeft alleen je overtreding geregistreerd en doorgegeven aan de politie. En dat mag.
http://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/de-verkeersregelaar

Waarschijnlijk heb je een teken genegeerd van deze verkeersregelaar. Als je voor dát feit beboet wordt, zal het inderdaad zo'n € 370 gaan kosten.
http://www.technotrafficcontrol.nl/news/verkeersregelaar-negeren-fikse-boete/

Toegevoegd na 1 minuut:
waarschijnlijk = mogelijk