Waarom heet postbus 51 nog steeds postbus 51 terwijl je een echte brief naar postbus 51 naar postbus 20006 in den Haag moet sturen?

Contact met Postbus 51
Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op de website, kunt u uw vraag aan de Postbus 51 Informatiedienst telefonisch stellen via het gratis telefoonnummer 0800-8051. U kunt ook een e-mail sturen via het contactformulier boven aan elke pagina. Ten slotte kunt u een brief sturen naar Postbus 20006, 2500 EA Den Haag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De naam van een dienst moet je niet te vaak veranderen. Zeker niet als de naamsbekendheid zo hoog is, en de associatie zo positief als die van Postbus 51.
Zelfs al heeft telefoon en internet het qua populariteit inmiddels gewonnen van de aloude briefkaart.

Ik verwacht eigenlijk zelfs dat Postbus 51 hun oude postbusnummer (ook) aanhoudt. Ik gok erop dat als iemand een briefje stuurt naar "postbus 51, Den Haag" deze net zo goed op het goede bureau terechtkomt als een brief die gestuurd wordt naar postbusnummer 20006 of 20002.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat naamsverandering veel kosten en onbegrip met zich meebrengt. Als je de naam gewoon behoud, weten mensen waar je het over hebt en gaat er dus minder belastinggeld zitten in een campagne om mensen te vertellen dat ze hun brief ergens anders naar toe moeten sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Postbus 51 is een soort merknaam.

Oud en vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Postbus 51 is voor het overgrote deel van de Nederlandse bevolking een begrip. Als men informatie zoekt dan onder dit begrip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
indd een merknaam, net als het his masters voice logo. die al een tijdje niet veel lp's meer verkoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou.... hun winkel in Londen heeft een hele ruime selectie vinyl...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt ja, vandaar dat ik "niet veel" schreef. maar de core business is cd's geworden. alhoewel ik ooit nog hoop op een opleving van de lp trouwens.