Hoe is het mogelijk dat niemand de problemen in nederland kan oplossen?

Er zijn genoeg problemen in nederland,en als ik de politieke partijen zo hoor,heeft elke partij dé oplossing,maar elke partij heeft iets op die oplossing iets aan te merken.Hoe wil ik dan,als leek weten welke partij de waarheid spreekt,en wie liegt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

- Omdat we niet daadkrachtig zijn
- we de handen niet ineenslaan en er echt samen voor gaan
- het altijd om macht gaat en eigen eer
- je ook nog te maken hebt met Europa

Moeilijk. Maar ga voor een daadkrachtige leider. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zijn te gecompliceerd. De een wil dit, de ander dat, en er zijn nogal wat tegenstrijdige belangen bij.
Probeer in een gezin met vier kinderen maar eens alle neuzen dezelfde kant op te krijgen ; dat zal je al niet meevallen. Laat staan voor een gezin met 16miljoen stronteigenwijze en nogal veeleisende 'onderdaantjes'.

Het maakt dus niet uit hoe je het doet, je doet het toch wel in de ogen van iemand verkeerd. Dat betekent niet dat er eentje liegt en eentje de waarheid spreekt. De waarheid ligt vaak in het midden, en het eeuwige zoeken is naar het compromis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal niet gauw 1 partij zijn die alles kan oplossen van alle problemen, daarom moeten ze ook samenwerken en het zal weer de vraag zijn hoe en met wie?
Ik denk dat ze allemaal wel een beetje liegen om goed over te komen bij de kiezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te weten wat je zou moeten doen om een land de goede kant op te sturen heb je te maken met heel verschillende factoren die ieder heel moeilijk voorspelbaar zijn.
Ik noem er wat:
economie,
milieu,
de beleving van het volk.
Het kan economisch heel verstandig lijken om drastisch te bezuinigen maar als de mensen de noodzakelijke maatregelen te drastisch vinden krijg je stakingen die nog meer kosten.
Het kan economisch heel verstandig lijken om drastisch te bezuinigen maar als je maatregelen het milieu te veel schaden kan de prijs die je straks moet betalen veel hoger zijn.
Het kan heel aantrekkelijk lijken om de mensen tevreden te houden zodat ze zonder morren hun werk blijven doen, maar als we te veel schulden opbouwen kunnen we straks niet meer tegen Azië concurreren en hebben we geen brood meer op de plank.
Daarnaast willen partijen ook nog stemmen kunnen binnenhalen om hun ideeën uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan heb ik het nog niet gehad over levensbelangrijke zaken als scholing, defensie etc.
Wij hebben de minste werklozen van Europa. We zijn een rijk land met een redelijk betaalbare zorg. Het gaat goed met ons land. De criminaliteit in Amerika is tien keer zo hoog als bij ons. Jongeren krijgen in ons land de kans om opleidingen te volgen. Etc. Er zijn mensen die roepen dat het met ons land zo slecht gaat. Dat roept vooral de VVD, de PVV en SP. Die hebben de afgelopen tijd niet in de regering gezeten, daarom kunnen ze dat roepen. Laat je niet bedotten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik ook niet hoor,maar gaat het werkelijk zo goed met ons landje?Ik hoor van zowel links als rechts toch genoeg klachten.Maarja...het kan altijd beter he,zullen we maar zeggen.