Kan ik een Burger Service Nummer aanvragen als ik niet in Nederland woon, maar wel Nederlander ben en een Nederlands paspoort heb?

Ik heb een Nederlands paspoort, maar heb nooit in Nederland gewoond maar wil voor een studie regeling in aanmerking komen en daarom een BSN aanvragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

als 't goed is staat in je paspoort je bsn. Naar mijn weten staat deze op alle reisdocumentatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een nederlands paspoort hebt van na augustus 2006, dan heb je ook een BSN. Dat staat er dan namelijk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst moet je bij digid aanvragen, dit doe je met je bsn nummer die in je paspoort of op je id kaart staat
je krijgt een activeringcode en daarna kun je bij duo.nl een studiebeurs aanvragen.

je bsn nummer staat dus op je paspoort of je id kaart...bij iedereen want iedereen heeft een bsn. lukt het niet dan bel je naar de gemeente waar je geboren bent en kun je het daar alsnog regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder adres in Nederland kun je toch geen DigID aanvragen? De bevestigingsbrief met de activeringscode gaat namelijk naar het adres dat aan je BSN gekoppeld is in de GBA, en dat moet (voo rzover ik weet) een Nederlands adres zijn. Bovendien bestaat de kans dat de vraagsteller inderdaad geen BSN heeft en dan heb je kans dat het eerst ofwel bij de gemeente Den Haag of de Belastingdienst aangevraagd moet worden, maar hoe dat laatste precies zit weet ik niet helemaal precies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ mlodewijk
Dat is ook mijn informatiestand en ervaring.
Je kunt alleen een BSN aanvragen als je ook in Nederland gaat wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, jouw BN is gelijk an jouw sofi-nummer, maar een Digid kun je niet aanvragen, dus daar heb je niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een BSN nummer vraag je aan bij de belastingdienst en dit nummer is gelijk aan het sofi nummer. Doorgaans staat het in je pasppoort.

Als je denkt geen sofi/BSN nummer te hebben gekregen, maar dit wel nodig te hebben zou ik eerst een brief sturen aan het belastingkantoor met een kopie van je Nederlandse paspoort.

Je kunt informatie opvragen bij:

Telefoon vanuit het buitenland: +31 555 385 385

Bereikbaar:
•maandag tot en met donderdag: 8.00 - 20.00 uur
•vrijdag: 8.00 - 17.00 uur
Postadres
Belastingdienst/Limburg/kantoor Buitenland
Postbus 2865
6401 DJ Heerlen