Ja dat mag je. Maar, je had je vóór vandaag (27 april) moeten registreren via een formulier op de site van denhaag.nl.
Als je de vorige verkiezingen in het buitenland woonde en wel gestemd hebt, sta je al geregistreerd. Dan kun je gewoon het stembiljet afwachten. Als je toen niet hebt gestemd had je je voor deze keer moeten registreren.

Toegevoegd na 1 uur:
Om precies te zijn:
"Op woensdag 28 april om 00.00 uur sluit de registratietermijn."
Dus tenzij je je formulier wilt gaan brengen naar Den Haag... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

U kunt uw stem uitbrengen voor de Tweede Kamerverkiezingen of voor het Europese Parlement als u stemgerechtigd bent en buiten Nederland woont of werkt.

Registratie
Voor u uw stemrecht kunt gebruiken moet u eerst geregistreerd staan bij de gemeente Den Haag. U dient daarvoor een verzoek in. Op basis van deze gegevens houdt Den Haag een bestand bij. Bent u in dit bestand opgenomen, dan krijgt u het formulier voor registratie de volgende keer automatisch toegestuurd.

Als u in het buitenland verblijft, maar uw woonplaats in Nederland heeft, moet u zich via de gemeente waar u staat ingeschreven laten registreren. Deze gemeente zal dan Den Haag inlichten die voor de verdere afwikkeling zorg draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt op 9 juni in duitsland op de ambassade stemmen,mocht je toevallig in Nl zijn kun je daar stemmen. Je kunt ook je stembiljet opsturen naar nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord je kan zien dat je er gewoont en geboren ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik krijg geen stembiljet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan even contact opnemen met de ambassade,die regelen het met Nl
Ja, voor de landelijke verkiezingen mag dat. Voor de provincie en de gemeente niet meer, daarvoor meot je ingezetene zijn van die provincie.

Je moet een kiezerspas of stembiljet aanvragen in Den Haag. Je print ene forumlier uit en dat stuur je op met ene kopie van je identiteitsbewijs erbij. Je krijgt dan een formulier waarmee je per post kunt stemmen. (Wel op tijd natuurlijk).

Zit je eenmaal in die database, dan krijg je bij volgende verkiezingen automatisch een oproep. Je hoeft het dus maar eenmalig te regelen.

Ik ben alleen even dat geweldige linkje kwijt dat ik van de week gebruikt heb....ik ga het even voor je opzoeken.

Toegevoegd na 46 seconden:
Gevonden. De tweede (denk ik, als ze niet omdraaien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, de vraag is alleen waarom zou je? Als je niet in Nederland woont en/of werkt, waarom ga je dan stemmen?

Beetje rare regeling dat mensen die niet werken en/of wonen in Nederland wel mogen stemmen.