Ja.
Je kunt niet uit een continent stappen.
Engeland(VK) stapt uit de EU.
EU staat niet voor Europa maar voor Europese Unie.
Na de brexit horen ze dus nu bij de EU maar wel bij Europa, netzoals Zwitserland.
**Na de brexit horen ze dus niet bij de EU maar wel bij Europa, netzoals Zwitserland
Toegevoegd op 20 maart 2019 19:01: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ inderdaad het Verenigd Koninkrijk, niet alleen Engeland.
Goed voorbeeld met Zwitserland.
Een continent is een landmassa die niet of weinig met andere landmassas verbonden is.
Het is zo groot dat er in het binnenland een soort landklimaat te vinden is.
Noord Amerika Zuid Amerika Europa, Azie, Oceanië, Afrika en Antarctica zijn de gekende continenten.
Daar spreken we niet over politiek of andere menselijke invloeden.

Dus Engeland blijft bij Europa horen qua continent. Maar zal niet langer politiek zo verbonden blijven aan ons.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ inderdaad continent heeft niets te maken met de economische of politieke samenwerking en blijft bij Europa horen.
En om nog preciezer te zijn: Groot-Brittannië dat voor de kust van Europa ligt hoort strikt genomen niet tot het continent Europa maar wel tot het werelddeel Europa. En na een eventueel Brexit is dat een van de weinige zaken die blijft zoals het is.
Maar als de Britten het vasteland van Europa bedoelen dan zeggen ze inderdaad meestal "the Continent".
Reddie
5 jaar geleden
@JoanDArc, Je was me voor. Engeland hoort niet bij het continent Europa.