Alle politieke partijen keuren kindermishandeling af.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Alle partijen willen het probleem bij de bron aanpakken.
"Dat betekent dat je de kennis over kindermishandeling moet vergroten, bij die mensen die het kind het eerste zien. Dus niet alleen bij jeugdzorg, maar juist ook bij de huisarts, de kinderarts, en misschien zelfs wel de gymleraar. Het beoordelen van signalen van mogelijke kindermishandeling zou bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van de opleiding tot kinderarts of maatschappelijk werker moeten zijn."

Als we al weten hoe het beter kan, waarom doen we dat dan niet in heel Nederland? Waarom zijn we er vaak veel te laat bij? Hoe is het mogelijk dat er, zelfs in een regio waar men alles op alles zet, nog steeds dubbele wachtlijsten zijn, zowel na meldingen van kindermishandeling als voor zorg/hulp en behandeling als duidelijk is wat er moet gebeuren? Wachtlijsten na melding van kindermishandeling zijn toch maatschappelijk onaanvaardbaar?

Zo maar wat citaten uit de programma's van VVD en SP, twee extreem uiteenlopende politieke partijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle partijen zijn tegen. Maar of ze er veel energie in steken is een tweede. Stem daarom een grote sociale partij met veel kamerleden. Er is er dan altijd een kamerlid bij die daar veel tijd aan kan besteden.