Kan je een bekeuring krijgen als je geen adres hebt opgegeven?

Ik had vandaag een bekeuring omdat ik fietste zonder licht. Eigen schuld natuurlijk, maar de agent vroeg alleen om mijn ID kaart en verder niet om een adres o.i.d.

Kunnen ze op basis alleen daarvan erachter komen wat mijn adres is?

En mij dus zo'n bekeuring geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. De politie heeft toegang tot allerlei databases, waaronder het adressenbestand, het kentekenregister, etc.
10 jaar geleden
Ja dit kan zeker. De politie kan met alleen jouw BurgerSofieNummer (BSN nummer) al jou gegevens achterhalen. Dus ook je adres.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die politie agent had kunnen vragen (ondanks dat je geen id kaart bij je had ) om je persoonliike gegevens en dan een bon uit kunnen schriiven! Hij had ook kunnen zeggen: "je mag niet verder fietsen". je voertuig (fiets) voldoet niet aan de wettelijke voorschriften! Dus verder lopen! Zo burocratrisch is Nederland! Kost wel veel veel geld! maar ambtenaren kunnen zo hun salaris terug verdienen!