Nee Rutte wordt niet bedreigd dus heeft hij ook geen beveiliging.
ronron1212
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Min Volgens mij gaan er drie dingen fout in die ene zin. -We weten niet of en in welke mate Rutte bedreigd wordt.
-Dat hij niet bedreigd wordt kan los staan van het wel hebben van beveiliging
-Er is ook vooral niet gezegd dat hij geen beveiliging heeft. Volgens mij is het enige wat we kunnen zeggen:
Voor Rutte geldt blijkbaar geen verhoogd risico, althans niet zo hoog dat zijn beveiliging (die er wel is) hem afraadt de fiets te pakken.
paulus811
5 jaar geleden
En ook dat laatste kunnen 'we' niet zeggen, want zelfs als de beveiliging hem afraadt de fiets te pakken, zou hij het nog steeds kunnen doen.
LeonardN
5 jaar geleden
@paulus811 Damn, had ik ook nog wat over willen zeggen, toch nog te snel op reageren gedrukt. Hoe dan ook, dit antwoord is een prachtvoorbeeld van hoeveel logische en conclusiefouten je kan maken. Maar verbeterd:
Volgens mij is het enige wat we kunnen zeggen:
Voor Rutte geldt blijkbaar geen verhoogd risico, althans niet zo hoog dat zijn beveiliging (die er wel is) hem afraadt de fiets te pakken, of als deze het hem wel afraadt hij er blijkbaar geen gehoor aan geeft, of hij wordt stiekem gewoon wel keihard beveiligd zonder dat wij het zien.
paulus811
5 jaar geleden
Mooie reactie LeonardN :-)
De premier behoort wel tot de groep mensen ('lijst A', onder wie leden van koninklijk huis, ministers en sommige kamerleden) die door de overheid beveiligd worden. Dat we premier Rutte alleen op zijn fiets zien rijden, wil dus niet zeggen dat hij ook echt alleen fietst.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De ambtswoning van Rutte (Catshuis) wordt wel permanent beveiligd.
Indien Rutte in het binnen- of buitenland een verhoogd risico loopt, wordt hij ook beveiligd.
Het klopt inderdaad dat je Rutte kunt tegenkomen in Den Haag op de fiets of op een terras. Men gaat er vanuit dat hij dan geen risico loopt. Mocht er onverhoopt toch dreiging zijn, dan zal hij zich niet zo vrij bewegen.
Trouwens, de marechaussee voert deze taak uit. Zowel voor de koninklijke familie als belangrijke politieke figuren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Dus hij kan gewoon zonder moeite aangevallen worden door iemand die het niet met hem eens is?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zonder moeite?
Als er onverhoopt dreiging is, wordt hij gewoon beveiligd. Maar dat heeft de burger niet in de gaten.
Maar Rutte woont in Den Haag en wordt daar wel gespot. Natuurlijk weet niemand of er dan toch beveiliging in de buurt is.
Er wordt echt wel goed in de gaten gehouden wie in zijn buurt komt. Beroepsbeveiligers bemerken ook of iemand meer dan gewone interesse in Rutte toont.
De kans om hem gewoon te kunnen neersteken is daardoor minimaal.
Maar die bestaat natuurlijk wel.
Maar nogmaals, als ik op Google het adres probeer te achterhalen van hem. En ik ga daar ook nog eens posten voor zijn woning. Dan denk ik dat ik al de Sjaak ben.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pim Fortuyn is ook omgebracht.
Ik bedoel maar.
popeye
5 jaar geleden
@LeonardN (die er wel is) moet zijn: (als die er is)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het Catshuis wordt al sinds Lubbers premier werd al niet meer permanent bewoond door de minister President. Dhr van Agt deed dit wel destijds. Dhr Rutte woont in den Haag en kom je gewoon tegen.