De StemWijzer Europa 2009 is gelanceerd. Wat vindt u ervan?

Een uur of wat geleden is de StemWijzer Europa 2009 online gekomen. Zelf heb ik 'm net doorlopen en het advies dat mij gegeven wordt sluit nagenoeg naadloos aan op mijn politieke voorkeur.

Heeft u 'm al ingevuld en zo ja, beantwoordt het advies aan uw verwachtingen?

(Linkje naar de StemWijzer staat gelijk hieronder in de reacties.)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (9)

'T stemadvies zit altijd in de hoek waar ik zelf ook stem: nogal links. 'T (leef)milieu gaat me aan 't hart - de economie (stokpaardje van rechts) boeit me niet zo.
Ik ga 'm zeker invullen!

Toegevoegd op 24-04-2009 12:50:08
(Ik kom bij Newropeans en GL uit. Newropeans kende ik nog niet.)
Echter: 't aantal vragen is te klein, en de nuances die je kunt maken soms te klein. Verder kan je 'kilometerheffing' aanvinken bij 'belangrijke punten', terwijl er geen vraag over werd gesteld. Merkwaardig. Die moet je dus nooit aanvinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stelling 14: "In de EU moet een kilometerheffing op transport van goederen komen." Overigens kom ik ook op GL en Newropeans uit. Wegens geschil op het gebied van homohuwelijk wijs ik de Newropeans zelf af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Overweeg het kieskompas te doen als je op zoek ben naar meer nuance: http://www.kieskompas.nl/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stelling 17: Het gebruik van openbaar vervoer moet worden aangemoedigd door het heffen van milieubelasting (bijvoorbeeld de kilometerheffing)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah... Ik dacht aan km.heffing voor auto's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vreemd... Ik krijg bij stelling 17:
"Stelling 17
De Europese Centrale Bank moet niet alleen de inflatie bestrijden, maar ook de werkgelegenheid stimuleren."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, we hebben het over verschillende stemwijzers, blijkt nu.
Ik heb de stemwijzer een half uurtje geleden ingevuld. Eerlijk gezegd doet "Europa" me niet zo erg veel, dus ik wist niet wat voor vragen ik kon verwachten. Nadat ik het stemadvies had gekregen kon ik alleen maar concluderen dat de stemwijzer voldoet aan de verwachtingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ingevuld en precies naar verwachting: D66, er is in heel Europa geen enkele partij die beter past. Tsja, echte liberalen, he?
Wel leuk trouwens dat je het verschil met alle partijen in Europa kan bekijken, ze hadden misschien beter ook de standpunten van complete fracties kunnen aangeven, zoals bijvoorbeeld van de ALDE (samenwerking tussen partijen waar D66 en VVD deel van uitmaken), zodat je ook weet wat de werkelijke uitkomst van je stem is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ook niet heel veel met Europa, maar ik heb de stemwijzer maar eens geprobeerd.
Uitkomst sluit 100% aan met mijn politieke voorkeur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga blanco stemmen (als ik uberhaupt ga stemmen), dus ik heb zo' n stemwijzer niet nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn partij viel exact binnen de ellips.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt denk ik een andere stemwijzer gedaan dan deze?
http://www.eenvandaag.nl/stemwijzereuropa/app/Europa/ (zoals die als reactie onder de vraag staat)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik dacht dat we het over deze hadden:
http://euprofiler.eu/
Mijn overeenkomst is met de PVV en daarna Partij voor de Dieren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vind het een goede site maar over het algemeen mag er naar mijn mening meer aandacht worden besteed aan de Europese verkiezingen. Nog te weinig mensen snappen het belang en de nut van de verkiezing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vond vooral het overzichtje dat je achteraf krijgt (vergelijking tussen jouw keuze en die van de verschillende partijen) erg duidelijk deze keer. Denk dat het D66 of VVD wordt.