US national debt.... hoe ver kan dit gaan? Hoe diep kunnen de VS in de schulden komen en hoe lang kunnen ze dit nog volhouden?

Op 't moment heeft de VS een schuld van 14.... euh.... 14.... hoe spreek je dat uit (!) biljard? dollar schuld. Tot hoe ver kan dit gaan? Kunnen ze dit ooit nog wel terugbetalen?

Borrowed by the General Fund:
– $ 14,439,521,983,952*
dat gaat in seconden met
$ 3,141,362 omhoog. Ongelofelijk!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14,4 biljoen, voor een biljard moeten er nog drie nullen achter, (in het Amerikaans is dit 14,4 trillion).

Het beste antwoord

Het is wel schuld, maar je zou het ook "hypotheek" kunnen noemen. Want tegenover deze schuld staat natuurlijk een enorme hoeveelheid kapitaal. Gebouwen land, delfstoffen in de grond, know how en ga zo maar door. Je moet ervoor waken dat de schuld de werkelijke waarde niet overstijgt en dat je voldoende geld in contanten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eigenlijks ongelimiteerd, de waarde van de munt zal toch wel gaan dalen als je zoveel gaat lenen. Vraag is alleen hoe lang accepteren de schuldeisers dit? Als iedereen het blijft accepteren is er niks aan de hand en zullen ze geld blijven uitlenen aan de VS.
12 jaar geleden
Ik ben bang dat dit zo lang als ze willen door kan gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk je eens dat dit zo'n $50.000 dollar per amerikaan is, en bedenk je dan eens hoe dit ooit terugbetaald kan worden.
Volgens mij is er maar 1 conclusie mogelijk: amerika is failliet, maar als we dat erkennen zijn de gevolgen niet te overzien.

Toegevoegd na 2 minuten:
(De schuld van de grieken is 'slechts' $30.000 dollar per griek, en daar maakt iedereen zich heel druk over...

Toegevoegd na 4 minuten:
bron vergeten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het nieuwe akkoord moeten ze het nog minstens twee jaar vol kunnen houden door het nieuwe schuldplafond en de bezuinigingen. Obama heeft er voor gezorgd dat er geen nieuwe schuldencrisis zal ontstaan voor de presidentsverkiezingen van 2014, zodat de allerstrengste bezuinigingen uit kunnen blijven. Maar toch zal er veel meer bezuinigd moeten worden dan de 1 biljoen dollar in de komende tien jaar. Of de dollar gaat devalueren hangt puur af van de bereidheid van de chinezen om in Amerika te beleggen, en zolang de VS een goede afzetmarkt voor chinese producten is zullen de chinese beleggers er alles aan doen om Amerika niet failliet te laten gaan.