naar aanleiding van de uitslag van de referenda over Europese Grondwet: hoeveel landen hebben een voorgenomen referendum afgeblazen?

dus nadat de uitslag in Frankrijk en Nederland bekend was?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Zes landen hebben daarna het referendum ingetrokken: Polen, Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Portugal, Ierland en Tsjechië.

Toegevoegd na 18 uur:
Het houden van een referendum in 2005 had geen zin meer, omdat Frankrijk en Nederland al tegen gestemd hadden. Het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa diende door alle 25 landen goedgekeurd te worden.
SimonV