Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost de verharding van de maatschappij?

Moet ik hierbij denken aan vernielingen door geweld? of zijn er ook nog andere kosten aan verbonden? Of levert het misschien wel geld op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onder verharding van de maatschappij versta ik niet vernielingen door geweld, dat is eerder de verhufteriging van de maatschappij.

Onder verharding versta ik dat mensen zich minder om anderen bekommeren, meer individualistisch bezig zijn.
Of dat veel extra geld met zich meebrengt of meer kost, dat waag ik te betwijfelen.

Als je het over vernielingen door geweld en dergelijke hebt, dat kost op jaarbasis vele miljoenen en dat levert absoluut geen geld op (hooguit werkgelegenheid, maar dat levert dan ook weer minder op dan het kost).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Elke burger kost de zowel de ouders als de maatschappij enorm veel geld : onderwijs, ziektezorg, infrastructuren, cultuur enz. De zogenaamde "ROI" return on investment begint wanneer iemand in het arbeidscircuit terecht komt. Indien door de verharding (verzuring, individualizering) mesnen ongeschikt op de arbeidsamrkt komen kost dat de maatschappij idd heel veel geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw voorbeeld van vernieling, kost natuurlijk de gemeente geld. Maar het bedrijf die het herstelt verdient er weer aan en heeft dus mankracht (werkgelegenheid) nodig.
Dus heel krom gezegd, als er niets meer vernielt word, verliezen sommige mensen hun baan.

Een verharding van de maatschappij zie ik meer in de opstellingen van mensen die het land in tweeën splitsen. Zo staat PVV en SP lijnrecht tegenover elkaar.
Het is alleen de manier waarop, de verharding maakt. Niet de inhoud van de verhalen. De manier waarop, wordt ook wel de emoties genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding