Zou Joran van der Sloot eventuele gevangenisstraf in Nederland mogen uitzitten?

Hij is weer verdachte deze keer in Peru (http://www.nu.nl/binnenland/2260991/van-sloot-verdachte-in-peruaanse-moordzaak.html).l Als hij nou (bijvoorbeeld tot levenslang) wordt veroordeeld, zou hij die straf dan in Nederland mogen uitzitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik geloof niet dat Nederland een uitwisselingsverdrag heeft met Peru. Van mij mogen ze hem daar vastzetten.
Hij denkt dat hij overal mee weg kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn maar drie landen in Zuid-Amerika waar Nederland een uitleveringsverdrag mee heeft. Naar zit Peru niet bij.
Maar dat is allemaal nog veel te vlug geredeneerd. Hij blijkt nog voortvluchtig te zijn. Zijn schuld is (nog) niet bewezen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bovendien zegt een krant dat ie naar Chili is gevlucht.
13 jaar geleden
Ik hoop van niet. Dat zijn geen straffen hierzo.
Van mij mag hij daar berecht worden en de doodstraf krijgen. Waar hij toen mee weg kwam...met al zijn leugens ...zal hem nu niet meer lukken.
Iemand opzettelijk doden? Dan zelf ook dood.
Zo simpel als wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1386189.ece/Joran_van_der_Sloot_aangehouden

Hij is opgepakt en ik hoop toch dat ze hem daar houden, dat scheelt een hoop belastinggeld.
Voglensmij heeft chili ook geen uitleverings verdrag maar je weet het maar nooit, waarschijnlijk kent hij wel een paar goeie advocaten helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hoeven hem niet uit te leveren,maar als hij slim is,regelt hij dat wel.Hij hoeft maar te bekennen en te bewijzen dat hij 5 jaar geleden dat meisje heeft laten verdwijnen in ruil voor zijn straf uit te zitten in "de hotels" hier in nederland.Maar ik heb net gelezen dat een openbare aanklager in de usa hem ook wil aanklagen wegens afpersing.Hij had een vriendin van dat meisje van 5 jr terug aangeboden om te vertellen waar zij zich bevind...in ruil voor €250.000.