Omdat het zeer interessante informatie is.

Dit is zeker een vorm van beinvloeding, vooral voor mensen die zelf niet zo veel verstand hebben van politiek. Als bijvoorbeeld in de peilingen de VVD op 40 zetels staat, zullen er vast een heel aantal mensen daaruit opmaken dat het vast een hele goede partij moet zijn zonder dat ze van enige inhoud op de hoogte zijn. Ook kan het taktisch stemmen beinvloeden.

Maar deze tijd van campagne voeren is een en al beinvloeding, dus die peilingen kunnen er wel bij toch?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het mag en het kan.
Mensen vinden het prettig om te horen hoe de mening is in het land. Dat beïnvloedt de mensen inderdaad, maar daar is niets op tegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Amerika zijn peilingen verboden de laatste week voor de verkiezingen. Om die reden.
13 jaar geleden
Het wil niet zeggen dat deze verkiezeingspeiligen dan ook werkelijk uitkomt. Soms is invloed ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen nieuwsgirig zijn. Dit is zeker een vorm van beinvloeding. Niemand wil op een verliezende partij stemmen. Het is waarschijnlijk de ondergang geweest van Rita Verdonk en Balkenende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kunnen de partijen zich er een houding aan geven. Zich als winnaar gaan gedragen of als verliezer.