Als je geen id meer heb doordat ie is verlopen of verloren is ben je dan staatsloos .?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij je geboorte krijg je een BSN? Wie beheert dan al die BSN nummers? En waarom?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door middel van het BurgerServiceNummer (het BSN) kunnen persoonsverwisselingen worden voorkómen en kan de overheid contact met je maken en houden. De Beheervoorziening burgerservicenummer (BV BSN) zorgt o.a. voor het beheren en raadplegen van het BSN.
https://www.digitaleoverheid.nl/dossiers/bsn/

Antwoorden (2)

Nee. Bij je geboorte krijg je een BSN. Die kan niet verlopen en kun je ook niet verliezen.
Wat kan verlopen of verloren raken is je ID kaart.
Dan is het lastig je identiteit vast te stellen, maar je identiteit blijft.
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Wat heeft het BSN met dit verhaal van doen? Als het een connectie heeft met dit verhaal leg je het niet uit.
TurfGraver
6 jaar geleden
Met je BSN ben je ingeschreven bij Basis Registratie Personen.
Hiermee weet de overheid wie je bent (en eventueel een ID vestrekken).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/burgerservicenummer-bsn
Neen hoor, staatloos zijn betekent dat er geen enkele land is die jou als onderdaan erkent. Een identiteitskaart gebruik je om je identiteit aan te kunnen tonen. Ook een staatloze heeft een identiteit. Je bent en blijft altijd 'iemand', ook al erkent geen enkel land jou als hun onderdaan. Als je identiteitskaart verloopt of verloren is kun je naar het gemeentehuis gaan om een nieuwe aan te vragen en een verklaring van vermissing afleggen