In totaal stemden 43 kamerleden voor de motie van wantrouwen tegen Mark Rutte, 101 leden stemden tegen. Zes fractieleden hebben niet deelgenomen aan de stemming.

De motie van de PVV-leider Geert Wilders werd gesteund door fractieleden van de PVV, SP, PvdD, 50PLUS, FvD en DENK. Bij 50PLUS heerste nog verdeeldheid: drie van de vier leden hebben vóór gestemd, één dus niet.

Misschien zoekt u naar de bekendere namen. Degenen die voor hebben gestemd zijn bijvoorbeeld H. Krol (50PLUS), Van Nispen (SP), T, Baudet en T. Hiddema (FvD), T. Kuzu en S. Öztürk (DENK).

Bekende namen van leden die tegen hebben gestemd zijn J. Voordewind en G. Segers (CU), C. van der Staaij (SGP), K. Dijkhoff en J. Hennis-Plasschaert (VVD), P. Omtzigt en S. van Haersma Buma (CDA) , A. Pechtold en S. Sjoerdsma (D66), J. Klaver (GL), L. Ploumen en L. Asscher (PvdA).

Je zou daaruit kunnen concluderen dat fractieleden van links- en rechts-populistische partijen voor de motie hebben gestemd en de andere dus tegen.

Als u precies wilt zien wie voor en tegen heeft gestemd, raad ik u aan op de tweede bijgevoegde link te klikken. Hier vindt u uitgebreide informatie over de motie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een-na-laatste zin: ''andere'' moet zijn ''anderen''.