Waar kan ik volgen welke wetgevingstrajecten en beleidsontwikkelingen of -voornemens momenteel lopen in een bepaalde sector?

Ik blijf graag op de hoogte van bepaalde zaken die vanuit de politiek komen, liefst in een zo vroeg mogelijke fase. Dus niet pas als de wet is aangenomen, maar al ver daar voor, bijvoorbeeld als het eerste voorstel naar de Tweede Kamer is gegaan.
Kan ik me ergens op een officiele site van de Nederlandse overheid abonneren zodat ik automatisch meldingen krijg als er op een bepaald terrein beleid ontwikkeld (gaat) word(en)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de website van de Tweede Kamer kun je, nadat je je hebt aangemeld, een profiel invullen met de onderwerpen waarin je geïnteresseerd bent. Per e-mail of RSS word je dan op de hoogte gehouden van alle relevante ontwikkelingen over de desbetreffende onderwerpen.
Het gaat dan overigens wel over de zaken die in de plenaire vergaderingen aan de orde komen. Misschien bestaat er ook iets dergelijks voor de commissies.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top

Andere antwoorden (1)

U kunt een e-mail-abonnement nemen op de persberichten van bepaalde ministeries. U kunt ook de websites van de Eerste en Tweede Kamer volgen, maar dat is moeizaam: dat is heel veel en niet allemaal relevant.