Boete voor wildplassen..

Ben aangehouden voor wildplassen met koningedag. Had geen ID bij, hebben mij een boete uitgeschreven via een notitieblok.(heb zelf niks gekregen).Nu bellen ze me op dat ik me ID moet tonen op het politie bureau! Is dit omdat me anders die boete niet mogen uitschrijven of iets anders?? Alvast bedankt! Gr Wouter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

dat is om aan te kunne tonen wie je hebt gezegd te zijn!!!!
en dan krijg je idd een boete...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze je telefoonnummer hebben kan je ervan uit gaan dat ze je andere gegevens ook hebben, dus die boete krijg je toch wel. Als je niet naar het politiebureau gaat krijg je er waarschijnlijk ook een boete bij dat je je niet kon legitimeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank
dit is om zekerheid te hebben aan wie ze de boete uitschrijven. Dus de dader van het wildplassen.

Ook moet de politie zekerheid hebben dat u bent wie u bent en niet een andere identiteit opgeeft om de boete te ontlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een boete te kunnen verwerken is een positieve id vaststelling nodig. Dit kan het snelst door het tonen van een id-kaart. Er zijn echter nog wel andere manieren.

Als je langs het bureau gaat wordt je kaart bekeken en het nummer van de kaart op de bon genoteerd. Je kan dan meteen een kennisgeving van de bekeuring mee krijgen.

Mocht je besluiten, om niet naar het bureau te komen, dan kan je verwachten, dat je een keer de politie aan de deur zal krijgen. Levert alleen maar gedoe op.

Eigenlijk ben je nog heel schappelijk behandeld. Je had op koninginnedag namelijk ook aangehouden kunnen worden. Zowel voor het wildplassen als voor het niet kunnen tonen van id. Een aanhouding kost al snel twee uur. Dit had je koninginnedaggevoel alleen maar meer verpest.

Dus werk nu een beetje mee en maak het iedereen ( inclusief jezelf) niet moeilijk.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ga ik speciaal voor naar de site om een plusje te geven ;).
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeelemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ...
vanwaar die min..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dank is groot +
Mijn partner kreeg ooit zo'n bekeuring in de bus. Hij was niet eens in die stad op die dag. Dit voor laten komen en de rechter zei, er is geen bewijs omdat er geen id is getoond. Een ieder ander heeft zich voor U uit kunnen geven. Zaak geseponeerd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Wally07;

Kennelijk hebben ze je dus geen prent gegeven voor het niet kunnen tonen van een ID, maar hebben ze wel je gegevens genoteerd. Ik zou de schade beperken en me op het bureau gaan legitimeren. Omdat ze je (juiste) gegevens hebben heeft het namelijk ook geen zin te ontkennen en in beroep te gaan. En voortaan wat rustiger plassen, dat valt minder op.